Asylum – Agustin Cordes odpowiada na pytania fanów

13 kwietnia 2012 Urszula 49

Agustin Cordes, twórca Scratches, od kilku lat pracuje nad kolejną, pełną niepokojącego klimatu historią. Asylum to opowieść rozgrywająca się w instytucie psychiatrycznym Hanwella, obskurnym, położonym na odludziu miejscu.

Prace nad grą rozpoczęły się w 2008 roku. Niedługo potem zaprezentowano stronę internetową, opublikowano concept arty, screeny, trailery. Fani spodziewali się szybkiej premiery, ze strony autorów padały zaś zapewnienia, że dokładają wszelkich starań by tak się stało.

Cordes, zasypywany przez ostatnie tygodnie pytaniami, które często łączyły się z obawami o przyszłość projektu, przygotował obszerne FAQ.

Przyczyn dla których produkcja trwa tak długo, jak zapewnia, należy upatrywać w trzech kwestiach. Gra jest tworzona za pieniądze własne studia, co w naturalny sposób ogranicza tempo prac, z drugiej jednak strony pozwala na zachowanie niezależności i poświęcenie czasu na dopracowanie szczegółów. Dużym wyzwaniem jest ilość lokacji. Twórcy zaprojektowali, bazując częściowo na wielu rzeczywistych przykładach, kilkupiętrowy, dwuskrzydłowy szpital (blisko 100 pokoi ? cele, jadalnie, sale operacyjne etc.), starając się jak najbardziej realnie oddać każdy element architektoniczny. Było to możliwe dzięki tworzonemu od podstaw silnikowi graficznemu (Dagon).

Wszystkie odpowiedzi twórcy na nurtujące fanów pytania znajdziecie pod tym linkiem

Może i część Waszych wątpliwości została rozwiana. Zapraszam do dyskusji na forum.

Zobacz inne wpisy z tej kategorii:


7 kwietnia 2023

Moc przygodówek od zajączka co koszyczek trzyma w rączkach Wielu wrażeń, mokrej głowy w poniedziałek dyngusowy. Życzę jaja święconego i wszystkiego najlepszego.

22 grudnia 2022

Projekt jest na tyle świeży, że nie ma go jeszcze na popularnych platformach (Steam, GOG, Humble Store). Gra nie jest jeszcze ukończona (jestem mniej więcej...

18 grudnia 2022

Kochani: zdrowych, pogodnych, wesołych świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Roku. Oby w Nowym Roku było nas troszkę więcej, aby Przygodomania nadal istniała.

18 grudnia 2022

Premiera ostatniej, trzeciej części 23 grudnia 2022 r. Poprzednie części to ciąg zagadek. Każdą z nich zaczynamy od dokładnego obejrzenia przedmiotu i ujawnienia podejrzanych miejsc. Klikając jakiś element,...