Agustin Cordes, twórca Scratches, od kilku lat pracuje nad kolejną, pełną niepokojącego klimatu historią. Asylum to opowieść rozgrywająca się w instytucie psychiatrycznym Hanwella, obskurnym, położonym na odludziu miejscu.
Prace nad grą rozpoczęły się w 2008 roku. Niedługo potem zaprezentowano stronę internetową, opublikowano concept arty, screeny, trailery. Fani spodziewali się szybkiej premiery, ze strony autorów padały zaś zapewnienia, że dokładają wszelkich starań by tak się stało.
Cordes, zasypywany przez ostatnie tygodnie pytaniami, które często łączyły się z obawami o przyszłość projektu, przygotował obszerne FAQ.
Przyczyn dla których produkcja trwa tak długo, jak zapewnia, należy upatrywać w trzech kwestiach. Gra jest tworzona za pieniądze własne studia, co w naturalny sposób ogranicza tempo prac, z drugiej jednak strony pozwala na zachowanie niezależności i poświęcenie czasu na dopracowanie szczegółów. Dużym wyzwaniem jest ilość lokacji. Twórcy zaprojektowali, bazując częściowo na wielu rzeczywistych przykładach, kilkupiętrowy, dwuskrzydłowy szpital (blisko 100 pokoi ? cele, jadalnie, sale operacyjne etc.), starając się jak najbardziej realnie oddać każdy element architektoniczny. Było to możliwe dzięki tworzonemu od podstaw silnikowi graficznemu (Dagon).
Wszystkie odpowiedzi twórcy na nurtujące fanów pytania znajdziecie pod tym linkiem
Może i część Waszych wątpliwości została rozwiana. Zapraszam do dyskusji na forum.