Asylum – Agustin Cordes odpowiada na pytania fanów

13 kwietnia 2012 Urszula 30

Agustin Cordes, twórca Scratches, od kilku lat pracuje nad kolejną, pełną niepokojącego klimatu historią. Asylum to opowieść rozgrywająca się w instytucie psychiatrycznym Hanwella, obskurnym, położonym na odludziu miejscu.

Prace nad grą rozpoczęły się w 2008 roku. Niedługo potem zaprezentowano stronę internetową, opublikowano concept arty, screeny, trailery. Fani spodziewali się szybkiej premiery, ze strony autorów padały zaś zapewnienia, że dokładają wszelkich starań by tak się stało.

Cordes, zasypywany przez ostatnie tygodnie pytaniami, które często łączyły się z obawami o przyszłość projektu, przygotował obszerne FAQ.

Przyczyn dla których produkcja trwa tak długo, jak zapewnia, należy upatrywać w trzech kwestiach. Gra jest tworzona za pieniądze własne studia, co w naturalny sposób ogranicza tempo prac, z drugiej jednak strony pozwala na zachowanie niezależności i poświęcenie czasu na dopracowanie szczegółów. Dużym wyzwaniem jest ilość lokacji. Twórcy zaprojektowali, bazując częściowo na wielu rzeczywistych przykładach, kilkupiętrowy, dwuskrzydłowy szpital (blisko 100 pokoi ? cele, jadalnie, sale operacyjne etc.), starając się jak najbardziej realnie oddać każdy element architektoniczny. Było to możliwe dzięki tworzonemu od podstaw silnikowi graficznemu (Dagon).

Wszystkie odpowiedzi twórcy na nurtujące fanów pytania znajdziecie pod tym linkiem

Może i część Waszych wątpliwości została rozwiana. Zapraszam do dyskusji na forum.

Zobacz inne wpisy z tej kategorii:


8 grudnia 2021

Dokładnie za 2 dni miała odbyć się premiera wyczekiwanej kontynuacji przygód Kate Walker w przygodówce Syberia: The World Before. Microids zdecydowało się jednak przełożyć publikację...

30 listopada 2021

Niemałe zdziwienie musiały przeżyć osoby, które wyczekiwały premiery niewielkiej, polskiej przygodówki Futurust. Ta ustalona została na dzień dzisiejszy i niemal wszystko się zgadza. Data opublikowania...

29 listopada 2021

Gry przygodowe to idealne medium do promocji sztuki, kultury czy historii. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat doczekaliśmy kilku tego typu projektów finansowanych z rządowych funduszy...

15 października 2021

Epizodyczna przygodówka z argentyńskiego studia 3f Interactive doczekała się recenzji, którą możesz przeczytać tutaj.