Dear Esther: Sto tysięcy sprzedanych kopii

20 maja 2012 Urszula 14

Robert Briscoe, dziękując wszystkim na blogu, nie krył zaskoczenia dobrymi wynikami sprzedaży, tym bardziej, że – jak sam przyznał – zespół nie wyznaczył sobie konkretnego celu.

Jestem zadowolony, że tak wiele osób czerpie radość z gry, a co najważniejsze, udowadnia tym samym, że gracze są otwarci na nowe pomysły i doświadczenia wykraczające poza granice tradycyjnej rozrywki.

To kolejny krok milowy osiągnięty przez studio thechineseroom. W ciągu pierwszej doby od premiery na platformie Steam, grę pobrano ponad 16 tysięcy razy.

Dear Esther powstała pierwotnie jako mod do popularnego FPS-a, Half-Life 2. Z czasem projekt ewoluował w kierunku interaktywnej opowieści. W końcowej fazie produkcji twórcy skorzystali z możliwosci finansowej pomocy Indie Fund. Swój debiut gra miała 14 lutego bieżącego roku.

Zobacz inne wpisy z tej kategorii:


8 grudnia 2021

Dokładnie za 2 dni miała odbyć się premiera wyczekiwanej kontynuacji przygód Kate Walker w przygodówce Syberia: The World Before. Microids zdecydowało się jednak przełożyć publikację...

30 listopada 2021

Niemałe zdziwienie musiały przeżyć osoby, które wyczekiwały premiery niewielkiej, polskiej przygodówki Futurust. Ta ustalona została na dzień dzisiejszy i niemal wszystko się zgadza. Data opublikowania...

29 listopada 2021

Gry przygodowe to idealne medium do promocji sztuki, kultury czy historii. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat doczekaliśmy kilku tego typu projektów finansowanych z rządowych funduszy...

15 października 2021

Epizodyczna przygodówka z argentyńskiego studia 3f Interactive doczekała się recenzji, którą możesz przeczytać tutaj.