W 2001 rosyjskie studio 1C Company, zainspirowane być może The Neverhoodem, wypuściło na rynek grę przygodowo-logiczną na Windowsa, zatytułowaną Agent gliniarz (Clay Agent). Wydana w wersji płytowej.
Prosty interfejs, niezbyt skomplikowane zagadki, a przede wszystkim typ animacji sugerują jako adresatów młodszych graczy, jednak warstwa fabularna przeczy temu przypuszczeniu – tytułowy bohater jest obcesowy i bezwzględny.
Bohaterem gry jest agent, któremu sam naczelnik Intergalaktycznych Służb Specjalnych zleca „ważną” misję. Gliniarz musi odzyskać ulubioną kulę bilardową swojego szefa, która wskutek nieszczęśliwego zbiegu okoliczności wypadła z gwiazdolotu. Wędrując przez trzydzieści kolorowych lokacji, gracz szuka przedmiotów i rozwiązuje łamigłówki logiczne. Akcjom towarzyszy spora dawka humoru sytuacyjnego, dość specyficznego, bo Gliniarz to raczej cwaniak niż bohater.
Cechy gry:
- interfejs wskaż i kliknij
- widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
- dwuwymiarowa, kolorowa, stylizowana grafika
- rozgrywka polegająca na eksploracji otoczenia i rozwiązywaniu zagadek inwentarzowych i logicznych; nieliczne i nieskomplikowane elementy zręcznościowe
Minimalne wymagania:
- Windows 95 / 98 / ME
- Pentium 133 Mhz z 16 MB pamięci RAM
- karta graficzna SVGA 2MB
- CD-ROM 8x
- DirectX 6.0, DirectX Media 6.0, Intel Indeo 5.06 (lub nowsze)
Oprócz edycji premierowej Manta wydała Agenta gliniarza również w Taniej serii. W to mi graj!