Gra została przygotowana na Windowsa przez czeskie studio Centauri Production, odpowiedzialne między innymi za Gookę: Tajemnicę Janatris i Memento Mori. Dostępna w dystrybucji cyfrowej oraz w wersji płytowej.
Alternativa to historia, która zabierze Cię do świata znacznie różniącego się od tego, jaki można sobie wyobrazić w 2045 roku. Do świata zniszczonego przez wojnę i rewolucję, świata rządzonego przez okrutną dyktaturę. Richard Roček żyje w tym świecie mając tylko jeden cel – nie wyróżniać się i przetrwać. Wydawało się to całkiem możliwe, aż do budowy nowego centrum korporacji Endora, gdzie pracował, i z którego został w tajemniczych okolicznościach zwolniony. Roček nie chce się podporządkować zaistniałej sytuacji i stawia opór. Ludzie, którzy podobnie myślą, stają po jego stronie. Niestety, to wszystko nie jest takie proste, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać. Richard zostaje oskarżony o morderstwo przy najmniejszej próbie buntu. Alternativa opowiada historię ludzi, którzy nie byli szczęśliwi. Mówi o bezwzględnym dążeniu do władzy, nie liczącym się z nikim i z niczym.
Świat Alternativy poznajemy stopniowo. Historia, klimat, życie bohaterów, nowo odkryte technologie – gracz łatwo uczy się wielu szczegółów, co umożliwia mu większe zaangażowanie się w rozgrywkę. Alternativa nie jest jedną długą historią, ale raczej zbiorem krótszych opowieści o losach współczesnych ludzi i ich problemach, spowodowanych okolicznościami zupełnie odmiennymi od tych, jakie możemy sobie wyobrazić. Chociaż Alternativa jest bardzo złożonym i skomplikowanym światem, historia zamyka się w sposób logiczny, do końca trzymając w napięciu.Takie elementy jak śledztwo w sprawie gwałtu, nocne wizyty w kostnicy lub ataki hakerów na bazy danych z pewnością przyciągną wielu graczy. (źródło: www.iqp.pl)
Cechy gry:
- wielowątkowa, nieliniowa fabuła, mroczna i obfitująca w nieoczekiwane zwroty akcji
- wykorzystanie do budowy fabuły danych historycznych i naukowych
- kontrola nad trzema głównymi bohaterami
- możliwość decydowania o przebiegu rozgrywki – gracz wybiera, komu i kiedy wierzyć, co wpływa na jego dalsze postępy w grze (istnieje więcej sposobów na postęp w grze, np. wykorzystanie tak zwanych replaybility)
- sekwencje wideo, tworzące atmosferę lub przedstawiające jakąś historię
- w pełni trójwymiarowe postaci na szczegółowych, dwuwymiarowych tłach
- bohater może zginąć, a jeśli w określonym momencie gry zdarzy się to kilkakrotnie, konieczne staje się wczytanie ostatniego zapisu.