Zobacz inne gry B. Sokala: Syberia I, Syberia II, Syberia 3, Paradise, Sinking Island, Nikopol
Amerzone, znana również jako AmerZone: The Explorer’s Legacy, to wczesny projekt Benoita Sokala – belgijskiego twórcy komiksów i grafiki do gier komputerowych. Program został stworzony na Windowsa i PlayStation, w 2011 wydany również na Macintosha, w 2012 na iPada oraz iPhone, a w 2014 na Androida. Dostępna na płytach (4 CD lub 1 DVD) oraz w wersji cyfrowej między innymi na GOG-u i Steamie.
Akcja toczy się w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Gracz wciela się w postać francuskiego reportera, który ma przeprowadzić wywiad z nieco już zapomnianym podróżnikiem, Alexandrem Valembois. Stary mężczyzna opowiada dziennikarzowi historię sprzed wielu lat, gdy to trafił do niezwykłej krainy Amerzone i tam dopuścił się wielkiej niegodziwości, którą chciałby naprawić, ale nie ma już sił. Tego zadania podejmie się bohater. Jego historia opowiada o podróży do ukrytej przed wszystkimi krainy białych ptaków. Ma on tam do spełnienia ważną misję – musi zwrócić jajo tego świętego stworzenia. Jest to jedyny sposób na odwrócenie starożytnej klątwy i odkupienie win starego naukowca.
Cechy gry:
- rozgrywka polegająca głównie na eksploracji otoczenia, rozwiązywaniu zagadek inwentarzowych i logicznych, czytaniu dokumentów
- trójwymiarowe postaci na dwuwymiarowych tłach; po dotarciu do wybranego miejsca lokacji – możliwość swobodnego rozejrzenia się
- gra pozbawiona elementów zręcznościowych