Producent: Cryo Interactive Entertainment
Wydawca: Cryo Interactive Entertainment
Wydawca w Polsce: IPS Computer Group, CD Projekt
Data premiery: 21 maja 1997
Data premiery w Polsce: 12 listopada 1997
Polska wersja: pełna
Platforma: Array
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gatunek: Array
Styl graficzny:
Rozygrywka:
Sterowanie:

Opis gry:

Atlantis: The Lost Tales to pierwsza z cyklu gier z Atlantis w tytule, stworzona przez francuskie studio Cryo Interactive. Jej demo zatytułowane Tales of Atlantis zostało po raz pierwszy zaprezentowane publicznie we wrześniu 1996 podczas targów ECST w Londynie. Zwróciło wówczas uwagę poziomem grafiki, panoramicznym sposobem rozglądania się w lokacjach, a przede wszystkim wprowadzeniem systemu, zapewniającego synchronizację ruchu ust animowanych postaci z wymawianym przez nie tekstem.

Gra została wydana w wersji płytowej na DOS-a i Windowsa (1997, 4 CD), konsolę SEGA Saturn (1997) i PlayStation (1998). Wersja cyfrowa dostępna na GOG-u od 5 lipca 2011 (Windows, Macintosh).

Zapomnianych opowieściach gracz wciela się w postać Setha – mieszkańca mitycznej Atlantydy. Chłopiec zmierza właśnie do pałacu Rhei – władczyni wyspy. Chce wstąpić w szeregi Towarzyszy Królowej, by zasmakować dworskiego życia, zdobyć wiedzę i nabrać ogłady przed wkroczeniem w dorosłość. Jednak na miejscu dowiaduje się, że Rhea zniknęła. Idąc tropem królowej, gracz wraz z Sethem udaremnia groźny spisek i dociera do źródła mocy, która jest podstawą potęgi Atlantydy.

W grze poruszamy się i rozglądamy swobodnie w realistycznych lokacjach. Szukamy przedmiotów i używamy ich, rozwiązujemy zagadki logiczne i prowadzimy dialogi.

Cechy gry:

  • interfejs: wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • epicka historia osadzona w świecie zaawansowanej cywilizacji, pełnej intryg i tętniącej życiem
  • fantastyczne technologie, które można poznać, zrozumieć i wykorzystać
  • do zbadania 5 krain, z których każda posiada własną kulturę i tajemnice
  • 50 postaci, z którymi możemy rozmawiać
  • setki obiektów, które można używać, wymieniać i uruchamiać.
  • wykorzystanie technologii OMNI-3D zapewniającej nieograniczone pole widzenia i OMNI SYNC synchronizującą ruchy warg animowanych postaci
  • pełnoekranowa, trójwymiarowa grafika, animacja wykorzystująca system motion capture
  • oryginalna ścieżka dźwiękowa nagrana przy udziale instrumentów akustycznych, którą skomponowali Pierre Esteve i Stephane Picq
  • elementy czasowo-zręcznościowe – błąd powoduje uwięzienie bohatera i konieczność cofnięcia się do ostatniego zapisu
  • brak możliwości zapisu w dowolnym momencie

Wymagania sprzętowe i uruchamianie:

  • DOS i Windows 95 / 98
  • Pentium 90 MHz z 16 MB pamięci RAM
  • karta graficzna SVGA 1 MB
  • łatka pozwala uruchomić grę pod Windows XP / 7
  • w trakcie przejścia z płyty 1 na 2 możliwe zawieszanie programu lub jego nieoczekiwane zakończenie; rozwiązaniem jest wgranie zapisów, które można pobrać z forum

Reedycje:

  • w serii Strefa Niskich Cen, październik 1999, CD Projekt
  • w serii eXtra Klasyka, 19 września 2001, CD Projekt