Windowsowa przygodówka według projektu Elizabeth Petzold z kanadyjskiego studia Streko-Graphics, premierowo wydana w wersji płytowej (3 CD lub 1 DVD). Jej kontynuacją jest Aura II: The Sacred Rings, a trylogię zamyka Aura III: Catarsis (nieukończona). Dostępna w światowej dystrybucji cyfrowej od 29 kwietnia 2008 (GamersGate).
Wielka potęga i nieśmiertelność czeka tych, którzy posiądą święte pierścienie. Otwórz drzwi magii, zwiedzaj baśniowy świat gry, rozwiązując przy okazji ciekawe zagadki. Legendy mówią, że przez wieki starszyzna przekazywała nielicznym wybrańcom tajemnicę tworzenia równoległych światów i alternatywnych rzeczywistości. Tajemnica ta skryta jest w mocy magicznych pierścieni, które połączone ze świętymi artefaktami dadzą ich posiadaczowi nieskończoną potęgę i nieśmiertelność. Podejmij się zadania chronienia magicznych pierścieni i odnajdź ukryte artefakty. Weź udział w opowieści o walce dobra ze złem, rozpocznij podróż przez magiczne krainy pełne czarów, cudów i skrywanych tajemnic. Przyszłość spoczywa teraz w Twoich rękach. (źródło: www.cdprojekt.pl)
Pierwsza część cyklu przenosi nas do fantastycznego świata. W nim, jak w świecie Mysta, wybrani potrafią tworzyć nowe wymiary i swobodnie podróżować między nimi. Jest to możliwe dzięki potężnym artefaktom, którymi opiekują się Strażnicy. W grze wcielasz się w Umanga – ucznia klanu Strażników. Przybywasz do siedziby mistrza, by doskonalić swoje umiejętności, jednak zwykły porządek rzeczy zostaje niespodziewanie zakłócony.
Poruszasz się po szczegółowych, realistycznie przedstawionych lokacjach. Po dotarciu do wybranego punktu możesz to miejsce swobodnie obejrzeć. Twoim zadaniem jest przede wszystkim rozwiązywanie zagadek logicznych.
Cechy gry:
- do zbadania cztery rozległe światy, wykonane w prerenderowanej grafice
- zagadki logiczne o zróżnicowanym poziomie trudności (mechaniczne, matematyczne, logiczne, muzyczne)
- wbudowany dziennik ze wskazówkami dotyczącymi rozgrywki
- w przerywnikach filmowych widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
- w grze główny bohater może zginąć