Przygodówka z elementami akcji z londyńskiej firmy Intelligent Games, zrealizowana według pomysłu i projektu Kena Haywooda i Richarda Guya. Wydana w wersji płytowej (1 CD) na DOS-a.
Akcja Azrael’s Tear toczy się w 2003 roku, w przyszłości w stosunku do czasu powstania programu. W grze trzecie tysiąclecie przynosi Ziemi chaos. Jedynym ratunkiem dla ginącej planety jest wykorzystanie energii Świętego Graala, jednak najpierw trzeba go zdobyć. Z tą misją wyrusza Raptor – jeden z dziewięciu żyjących na świecie, wysoko wyspecjalizowanych futurystycznych rabusiów, polujących na nieodkryte dotąd zabytki archeologiczne. Bohater jest odważny i wyposażony w różne nowinki technologiczne, które umożliwią mu zbadanie rozległej jaskini i odnalezienie legendarnego artefaktu. Podziemne sanktuarium to niebezpieczny labirynt, zamieszkany przez dziwaczne, zmutowane istoty i duchy, od wieków strzegące Graala. Są one wrogo nastawione do Raptora, który jest dla nich zwykłym złodziejem. By przeżyć, nie wystarczy unikać niebezpieczeństw wykrytych przez czujniki. Bohater będzie musiał wykorzystać swoją inteligencję i spryt – uważnie badać otoczenie, zbierać kluczowe obiekty, rozwiązywać zagadki i właściwie rozmawiać z różnymi kreaturami.
Cechy gry:
- rozgrywka polegająca głównie na badaniu otoczenia, prowadzeniu rozmów i studiowaniu dokumentów w poszukiwaniu wskazówek oraz rozwiązywaniu zagadek
- możliwa śmierć bohatera
- oryginalna ścieżka muzyczna – Ray Shulman i Kerry Minnear