Przygodówka, znana również jako The Tree of Life, jest drugą odsłoną perypetii młodej pani archeolog, Sylvie Leroux. Podobnie jak pierwsza część cyklu (Rytuał skorpiona), gra powstała w rzeszowskim studio City Interactive, a jej twórcami jest w dużej mierze ta sama grupa ludzi, pracująca pod kierunkiem Łukasza Pisarka i Danuty Sienkowskiej. Jeszcze przed premierą gra była prezentowana podczas targów Electronic Entertainment Expo, które odbyły się w dniach 2-4 czerwca 2009 w Los Angeles. Dostępna w wersji płytowej (1 DVD) i w dystrybucji cyfrowej.
Inspiracją dla gry stała się historia XIX-wiecznego statku handlowego Marie Celeste, którego załoga zniknęła w trakcie rejsu w niewyjaśnionych jak dotąd okolicznościach. Pewnego dnia Sylvie Leroux zostaje poproszona o otwarcie i konserwację dziwnego kufra, który należał do jednego z członków zaginionej załogi owego żaglowca. Jak się okaże, kufer ten ma również związek z tytułowym drzewem życia, które ponoć rośnie na jednej z wysp Trójkąta Bermudzkiego. Legenda mówi, że jego owoce gwarantują nieśmiertelność każdemu, kto ich skosztuje. Gracz wciela się w postać Sylvie i wraz z nią wyrusza w nader niebezpieczną podróż. Zwiedzi Bretanię, Wenecję, Kair i Gibraltar, by w końcu zmierzyć się z tajemnicą hrabiego de Saint-Germain.
Cechy gry:
- rozgrywka polegająca na prowadzeniu rozmów, czytaniu dokumentów, eksploracji otoczenia i rozwiązywaniu zagadek
- obecność zadań limitowanych czasem – bohaterka może zginąć – program sam wykonuje zapis gry przed niebezpiecznymi momentami
- trójwymiarowe postaci na prerenderowanych tłach
- animowane przerywniki, wyświetlane pomiędzy kolejnymi fragmentami gry po rozwiązaniu trudniejszych zagadek