Epizodyczna przygodówka z poznańskiego studia LivinThing. Premiera angielskiej i polskiej wersji wczesnego dostępu miałam miejsce 30 września 2015 (Epizod 1 w wersji online na Facebooku). Od 12 grudnia 2017 grę można kupić na Steamie (wczesny dostęp – pierwszy dzień śledztwa).
Zostały trzy dni. Trzy krótkie dni, by ocalić tętniącą życiem metropolię przed nuklearną zagładą. Wcielając się w agentkę FBI kierującą komórką do spraw terroryzmu, stajemy się uczestnikami śledztwa mającego na celu schwytanie groźnego przestępcy. Decydującym czynnikiem pozostaje uciekający czas oraz pytanie – czy uda się nam uzyskać informacje na temat lokalizacji bomby?
W CodeRed podejmowane przez nas wybory będą miały swoje konsekwencje. W zależności od sytuacji zadecydujemy nie tylko o kierunku, w jakim potoczy się zwykła rozmowa, ale także o czyimś życiu lub śmierci… W wypadku interakcji Sary z innymi postaciami będziemy mieli również możliwość pogłębienia relacji z dwojgiem z nich… Byle nie zapomnieć o uciekającym czasie. Bo tu od wyborów i działań gracza zależy los Nowego Jorku i milionów ludzkich istnień. A ich konsekwencją będzie jedno z trzech zupełnie różnych zakończeń gry. Zostały trzy dni…
Co oferuje gra:
- mroczny wydźwięk fabuły oraz ukazanych sytuacji
- realistyczni bohaterowie (życiorysy, sposób bycia)
- autentyczne miejsca
- możliwość wyborów wpływających na rozwój fabuły (ponad 350 stron scenariusza)
- dylematy moralne zmuszające do wybierania między tzw. mniejszym i większym złem
- możliwość pogłębiania relacji między niektórymi bohaterami, w tym bohaterami tej samej płci
- interaktywne, wciągające dialogi bez tabu językowego
- elementy social (nasi znajomi trafiają do bazy danych FBI jako podejrzani lub przestępcy, znajomi mogą pomóc osobom wciągniętym w śledztwo poprzez aktywne linki)
- uproszczony system rozgrywki (brak mozolnych i często niedorzecznych łączeń przedmiotów) (źródło: oficjalna strona gry)
Cechy gry:
- rozbudowana fabuła
- rozgrywka polegająca na badaniu otoczenia, prowadzeniu rozmów, czytaniu dokumentów
- mini-gry: szukanie ukrytych obiektów
- konieczność dbania o kondycję bohatera
- w zależności od wyborów gracza – jedno z trzech zakończeń
- ścieżka muzyczna – Marcin Pukaluk i Sebastian Stieler