Trzecia cześć cyklu inspirowanego prozą Lovecrafta, tworzonego w tureckim studio Zoetrope Interactive. Conarium oficjalnie nie jest kontynuacją serii Darkness Within, jednak wyjaśnia wiele wątków z przygód Loreida i Noldera. Gra zadebiutowała w dystrybucji cyfrowej na Windowsa, Macintosha oraz Linuksa. W 2019 miały premierę wersje konsolowe: na Xbox One (11 lutego) i PS4 (12 lutego), a 4 lutego 2021 na Nintendo Switch. Dostępna w wersji płytowej.
W grze wcielamy się w postać Franka Gilmana, naukowca z Miskatonic University, który uczestniczy w wyprawie badającej znalezione w Arktyce ruiny cywilizacji starszej niż ludzka. Gdy bohater odzyskuje świadomość, jest w arktycznej bazie sam. Zniknął dowodzący ekspedycją doktor Faust i wszyscy jego współpracownicy. Frank rusza ich tropem, by ustalić, co się zdarzyło na tym śnieżnym pustkowiu, i trafia do miejsc odległych od niego i w czasie, i w przestrzeni.
Cechy gry:
- fabuła inspirowana mitologią Cthulhu
- rozgrywka skupiająca się na badaniu otoczenia, czytaniu dokumentacji, używaniu znalezionych przedmiotów i rozwiązywaniu zagadek logicznych
- nieliczne elementy czasowo – zręcznościowe
- w wypadku śmierci bohatera rozgrywkę kontynuujemy od automatycznego zapisu
- możliwe także ręczne robienie zapisów
- nastrojowa ścieżka dźwiękowa – Onur i Oral Samli