Producent: Zoetrope Interactive
Wydawca: Iceberg Interactive
Wydawca w Polsce:
Data premiery: 6 czerwca 2017
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Platforma: Array
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gatunek: Array
Styl graficzny:
Rozygrywka:
Sterowanie:

Opis gry:

Trzecia cześć cyklu inspirowanego prozą Lovecrafta, tworzonego w tureckim studio Zoetrope Interactive.  Conarium oficjalnie nie jest kontynuacją serii Darkness Within, jednak wyjaśnia wiele wątków z przygód Loreida i Noldera. Gra zadebiutowała w dystrybucji cyfrowej na Windowsa, Macintosha oraz Linuksa. W 2019 miały premierę wersje konsolowe: na Xbox One (11 lutego) i PS4 (12 lutego), a 4 lutego 2021 na Nintendo Switch. Dostępna w wersji płytowej.

W grze wcielamy się w postać Franka Gilmana, naukowca z Miskatonic University, który uczestniczy w wyprawie badającej znalezione w Arktyce ruiny cywilizacji starszej niż ludzka. Gdy bohater odzyskuje świadomość, jest w arktycznej bazie sam. Zniknął dowodzący ekspedycją doktor Faust i wszyscy jego współpracownicy. Frank rusza ich tropem, by ustalić, co się zdarzyło na tym śnieżnym pustkowiu, i trafia do miejsc odległych od niego i w czasie, i w przestrzeni.

Cechy gry:

  • sterowanie łączy użycie klawiatury i myszy
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • fabuła inspirowana mitologią Cthulhu
  • trójwymiarowa grafika na silniku Unreal Engine 4
  • rozgrywka skupiająca się na badaniu otoczenia, czytaniu dokumentacji, używaniu znalezionych przedmiotów i rozwiązywaniu zagadek logicznych
  • nieliczne elementy czasowo – zręcznościowe
  • w wypadku śmierci bohatera rozgrywkę kontynuujemy od automatycznego zapisu
  • możliwe także ręczne robienie zapisów
  • nastrojowa ścieżka dźwiękowa – Onur i Oral Samli

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7 64-bit
  • Procesor: Intel Core i3-4160  3.60GHz
  • Pamięć: 6 GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 480/570/670 lub  ATI Radeon HD 5870/5850
  • DirectX: Wersja 11
  • Miejsce na dysku: 8 GB dostępnej przestrzeni