Producent: Core Design
Wydawca: Core Design, Virgin Games
Wydawca w Polsce: Mirage
Data premiery: 1992
Data premiery w Polsce: 1995
Polska wersja: brak
Platforma: Array
Ograniczenia wiekowe: brak
Gatunek: Array
Styl graficzny:
Rozygrywka:
Sterowanie:

Opis gry:

Przygodówka z kalifornijskiego studia Core Design. Gra zadebiutowała w 1992 w wersji dyskietkowej na Amigę i DOS-a, a rok później jej wersja dosowa ukazała się na płycie CD.

Akcja gry ma miejsce w położonej w innym wymiarze baśniowej krainie Enchantia, rządzonej przez potężną i złowrogą czarownicę. Przez wiele lat okrutnie gnębiła ona mieszkańców krainy, dopuszczając się najgorszych możliwych nieprawości i nikt nie był w stanie jej powstrzymać. Ludność Enchantii żyła nadzieją, że ich problem rozwiąże się sam, gdyż nawet mistrzyni czarnej magii nie była w stanie żyć bez końca, jednak ta znalazła sposób na stworzenie eliksiru wiecznej młodości.

Gracz wciela się w postać młodego amerykańskiego chłopca o imieniu Brad, którego to zła królowa porwała mocą swych czarów wprost z boiska do gry w baseball i zamknęła w lochu. Przebrany w średniowieczny strój i skuty kajdanami, wisi do góry nogami, aby stać się ostatnim składnikiem magicznej mikstury. Wiedźma triumfuje, jednak szybko okaże się, że nie doceniła sprytu Brada, który to może stać się wybawcą krainy.

Pod kontrolą gracza, chłopiec ucieka z więzienia, a następnie, wiedziony przepowiednią, udaje się w poszukiwanie trzech pochodzących z Ziemi przedmiotów, które pozwolą mu zwyciężyć zło i zniszczyć czarownicę. Po drodze bohater przemierza między innymi dno zamkowej fosy, podziemną jaskinię, górską skarpę, wulkaniczną wyspę-śmietnisko, lodową krainę wraz z pałacem Królowej Śniegu, oraz cmentarz nawiedzony przez wampira. Ostatecznie, po dostaniu się do zamku czarownicy, Brad zmierzy się z nią, aby raz na zawsze pokrzyżować jej plany i oswobodzić Enchantię, a samemu szczęśliwie powrócić do domu. (źródło: Wikipedia)

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij (sterowanie poprzez kliknięcie odpowiednich ikon na pasku zadań, także w ekwipunku)
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • kolorowa, szczegółowa grafika
  • rozgrywka polegająca na badaniu otoczenia, zbieraniu przedmiotów i rozwiązywaniu zagadek
  • obecność nielicznych elementów zręcznościowych, jednak bohater nigdy nie ginie
  • brak dialogów, tekst zastąpiony piktogramami
  • oryginalna ścieżka dźwiękowa

Problemy techniczne:

  • uruchomienie gry wymaga emulatora Amigi lub DOS-a