Interaktywny film z amerykańskiego studia Mechadeus, według pomysłu Scotta Bakera i w reżyserii Davida Maxeya oraz Scotta Ewersa. Gra została wydana na kilka platform: 3DO (na czterech płytach), Macintosh oraz Windows 3.1 (na trzech płytach).
Akcja Daedalus Encounter przenosi gracza w odległą przyszłość. W roku 2135 kończy się pierwsza wojna międzygalaktyczna, jednak przestrzeń kosmiczna nie jest jeszcze bezpieczna. Przekonują się o tym Ari, Zack i Casey, którzy pilotują do bazy duży transportowiec. Ich statek zostaje zaatakowany przez niedobitki wrogiej armii i zestrzelony. Ari i Zack pomyślnie się katapultują. Casey nie ma tego szczęścia – kapsuła ratunkowa zostaje zniszczona, ciało ulega zmiażdżeniu, a potem przy życiu jest utrzymywany tylko mózg. W tej postaci Casey – alter ego gracza – wyrusza wraz z Ari i Zackiem na kolejną misję. Muszą zbadać Daedalusa – tajemniczy statek obcych, zanim ten zderzy się z gwiazdą, ku której zmierza.
Cechy gry:
- fantastycznononaukowa fabuła osadzona na pokładzie statku kosmicznego
- renderowane tła ze sfilmowanymi sylwetkami bohaterów odtwarzanych przez żywych aktorów
- w rolach głównych Tia Carrere (jako Ari) oraz Christian Bocher (jako Zack)
- ponad dwie godziny filmowych scen przerywnikowych
- rozgrywka polegająca na eksploracji otoczenia i rozwiązywaniu nielicznych zagadek logicznych
- do wyboru trzy poziomy trudności rozgrywki
- alternatywne zakończenia
- ilustracja muzyczna – Ronnie Montrose z Her House Productions