Producent: Darkling Room
Wydawca: Iceberg Interactive
Wydawca w Polsce: IQ Publishing
Data premiery: 4 grudnia 2009
Data premiery w Polsce: 19 listopada 2010
Polska wersja: pełna
Platforma: PC,
Ograniczenia wiekowe: 16+
Sterowanie: myszka,

Opis gry:

Gra jest trzecią, po The Journal i Lights Out, odsłoną windowsowej serii Dark Fall, firmowanej przez Jonathana Boakesa i Matta Clarka ze studia Darkling Room. Każda z części stanowi niezależną historię, a łączy je miejsce akcji, którym jest Dorset w południowej Anglii, i obecność związanych z nim legend i podań. Gra wydana na Windowsa. Od 4 grudnia 2009 dostępna w dystrybucji cyfrowej.

Dark Fall: Lost Souls wcielamy się w postać policjanta. Inspektor ów niegdyś prowadził śledztwo dotyczące zniknięcia małej Amy Haven. Działania, które wtedy podjął, złamały mu karierę, a i tak nigdy nie udało mu się dotrzeć do prawdy o losach zaginionej dziewczynki. Jej sprawa stała się jego obsesją i pięć lat później – w czasie, gdy toczy się akcja gry – policjant wraca na opuszczoną stację kolejową i do przydworcowego hotelu w pobliżu miasteczka Dowerton, do miejsc znanych mu ze śledztwa. Liczy, że tym razem rozwiąże zagadkę. Penetruje zdewastowane, mroczne pomieszczenia i trafia na tajemnice, których rozwiązanie pomoże nie tylko Amy, ale również duszom dawnych mieszkańców hotelu, znanych jeszcze z Dark Fall: The Journal.

W grze został zastosowany nowy silnik graficzny, pozwalający na niemal nieograniczoną eksplorację lokacji i sporą interakcję ze znajdującymi się w nich przedmiotami czy elementami otoczenia. Ważną rolę w rozgrywce pełni światło, które okazuje się najlepszą bronią w walce z koszmarami czyhającymi w ciemnościach. Całość oprawy wizualnej utrzymana jest w mrocznym tonie, co w połączeniu z równie depresyjną i mroczną oprawą audio buduje wszechobecne uczucie zaszczucia i strachu. (źródło: www.iqp.pl)

Cechy gry:

  • mroczna fabuła – poczucie stałego zagrożenia
  • rozgrywka polegająca na eksploracji otoczenia, zbieraniu i łączeniu przedmiotów, rozwiązywaniu łamigłówek
  • obecność elementów zręcznościowych
  • prerenderowane tła; możliwość swobodnego rozejrzenia się po dotarciu do wybranego punktu lokacji
  • ścieżka muzyczna – Ben Gammonds i Jonathan Boakes