Producent: LucasArts
Wydawca: LucasArts
Wydawca w Polsce: IPS Computer Group
Data premiery: 30 listopada 1995
Data premiery w Polsce: styczeń 1996
Polska wersja: fanowskie spolszczenie
Platforma: Array
Ograniczenia wiekowe: 7+
Gatunek: Array
Styl graficzny:
Rozygrywka:
Sterowanie:

Opis gry:

The Dig to projekt Seana Clarka oparty na scenariuszu Stevena Spielberga. Reżyser planował wykorzystać go w serialu Amazing Stories, a później w filmie pełnometrażowym. Ostatecznie jednak zrezygnował z tego, a historię przejęła firma LucasArts. Gra została wydana na komputery osobiste oraz na Macintosha. W wersji pecetowej była przeznaczona do współpracy z systemem MS-DOS i Windows 95, jednak w 2002 roku dokonano modyfikacji, umożliwiającej uruchomienie programu w nowszych systemach (seria LucasArts Classic dla Windows 95 OSR2/ 98/ 98 SE/ ME/ 2000/ XP). W wersji cyfrowej gra jest dostępna na GOG-u i Steamie.

Akcja zdarzeń toczy się w przyszłości. Naukowcy z NASA odkrywają, że ku Ziemi zbliża się asteroida. Zderzenie z nią grozi globalną katastrofą. By jej uniknąć, wysyłają w kierunku niebezpiecznego obiektu specjalną ekspedycję. Dowodzi nią Boston Low – alter ego gracza. Jego zdaniem jest wysadzenie asteroidy, jednak w przestrzeni kosmicznej zdarzenia wymykają się spod kontroli. W martwej otchłani kosmosu nagle coś ożywa.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • ponad 200 lokacji; ręcznie rysowana grafika łączona z prerenderowanymi obrazami (na silniku SCUMM)
  • rozgrywka polegająca przede wszystkim na przeszukiwaniu lokacji i używaniu przedmiotów
  • profesjonalny angielski dubbing – w roli głównej Robert Patrick
  • dialogi autorstwa Orsona Scotta Carda
  • podkład muzyczny, wykorzystujący motywy z twórczości Ryszarda Wagnera
  • efekty specjalne z użyciem technologii Industrial Light & Magic
  • elementy zręcznościowe

Minimalne wymagania sprzętowe i uruchamianie:

  • dla Windows 95 OSR2 / 98 / 98SE  / ME / 2000 / XP: procesor Pentium, 32 MB pamięci RAM (64 MB dla XP, karta graficzna 2 MB z akceleratorem 3D, DirectX 6.1, CD-ROM 4x
  • dla DOS 6.0: procesor 80486 DX2, 8 MB pamięci RAM, karta graficzna VESA / VGA, CD-ROM 2x
  • uruchamianie wersji DOS możliwe w emulatorze ScummVM.