Producent: Perfect 10 Productions, Teeny Weeny Games
Wydawca: Psygnosis
Wydawca w Polsce: Licomp Empik Multimedia
Data premiery: 20 marca 1995
Data premiery w Polsce: czerwiec 1995
Polska wersja: fanowskie spolszczenie
Platforma: Array
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gatunek: Array
Styl graficzny:
Rozygrywka:
Sterowanie:

Opis gry:

Gra stworzona według projektu Brytyjczyka Gregga Barnetta. Została wydana w wersji dyskietkowej, a wkrótce po premierze także na płycie kompaktowej z mówionymi dialogami i poprawkami technicznymi. Wyszła na platformy: DOS, Macintosh, PlayStation, SEGA Saturn. Doczekała się kontynuacji w Discworld II (1996) i Discworld Noir (1999). Seria Discworld jest inspirowana prozą brytyjskiego pisarza sf Terry’ego Pratchetta.

Akcja gry toczy się w Ankh-Morpork, stolicy świata zwanego Discworld – płaskiego dysku opartego na grzbietach słoni stojących na pancerzu olbrzymiego żółwia, który porusza się w otchłani wszechświata. Tu mieszka czarodziej Rincewind, alter ego gracza. Gdy tajemnicza sekta przywołuje do Świata Dysku groźnego smoka, bohater zobowiązuje się znaleźć kryjówkę bestii i pokonać ją. W wykonaniu tej misji Rincewindowi towarzyszy Bagaż – inteligentny kuferek, pełniący funkcję kieszeni na znajdowane przedmioty.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • dwuwymiarowa grafika na silniku Tinsel
  • ręcznie rysowane, szczegółowe lokacje
  • humorystyczna fabuła nawiązująca do opowieści Guards! Guards! Terry’ego Pratchetta
  • rozgrywka polegająca głównie na prowadzeniu rozmów, badaniu otoczenia i używaniu przedmiotów
  • w wersji mówionej gry Eric Idle w roli Rincewinda
  • ilustracja muzyczna – Rob Lord

Wymagania sprzętowe i uruchamianie (dla wersji dosowej):

  • DOS 4.0, procesor 386, 4 MB pamięci RAM, karta graficzna 256 kolorów
  • uruchamianie w emulatorze DOSBox i ScummVM