Surrealistyczny projekt Remigiusza Michalskiego, zrealizowany w Adventure Game Studio. Autorem ilustracji muzycznej jest Micamic – prywatnie brat twórcy gry. Downfall powstał w ciągu pięciu lat, kiedy to Michalski pracował jako nocny pielęgniarz w ośrodku dla psychicznie chorych. Ze względu na tematykę, sceny przemocy, treści seksualne i język gra jest przeznaczona dla dorosłego odbiorcy.
Downfall z 2009 roku jest dostępny w dwóch wersjach językowych: po angielsku i po rosyjsku (wydanie na płycie). Nie ma wersji mówionej – wyłącznie napisy. W 2014 roku Remigiusz Michalski udostępnił klasyczną wersję gry do bezpłatnego pobrania.
Odświeżona wersja gry zadebiutowała 15 lutego 2016 roku jako Downfall: Redux (GOG, Steam). W stosunku do pierwowzoru zmieniono w niej fabułę i dialogi, które zostały również udźwiękowione. Wprowadzono sterowanie klawiaturą. Zobacz materiały do tej wersji gry:
Hotel Cicha Przystań miał być dla Joego i Lucy Davisów schronieniem na jedną noc. Jednak sprawy przybiorą zły obrót. U Lucy nasilą się napady paniki, a wkrótce potem kobieta zniknie. I rankiem hotel też się przeobrazi. Nic nie będzie już takie, jak przedtem. Joe zostanie sam. Uwięziony między rzeczywistością a koszmarem, spróbuje zrozumieć, co się dzieje. Po zmianie świat stanie się czarno-biały, oprócz krwi, która pozostanie czerwona. Szalejąca na zewnątrz burza obudzi hotel do życia. Na trzecim piętrze ktoś obchodzi urodziny, ale jubilatka płacze w otoczeniu milczących gości. Lekarzowi z pokoju 202 głosy, dochodzące ze ścian, każą przeprowadzić jakiś eksperyment, a senne marzenia pewnej dziewczyny stają się realnym koszmarem. (źródło: Harvester Games)
Cechy gry:
- skomplikowana, mroczna fabuła, obfitująca w sceny gore
- sterowanie kilkoma bohaterami
- stylizowana, dwuwymiarowa grafika: skanowane i przetworzone komputerowo ołówkowe szkice
- bohaterowie zabijają i sami mogą zginąć
- wiele możliwych zakończeń