Mystopodobna przygodówka stworzona według projektu Brytyjczyka Richarda Horne’a. Gra została wydana na Windowsa w wersji płytowej. Jej zapowiadany sequel nigdy nie powstał.
W Drowned God wcielamy się w postać pacjenta szpitala psychiatrycznego, który trafia do owej placówki z powodu tego, co mówi o sobie. Utrzymuje, że jest podróżnikiem w czasie i przybył z połowy XIX wieku. W przeszłości powierzono mu zadanie odnalezienia czterech artefaktów, pozostawionych przez protoplastów ludzkiej rasy i przeniesienie ich w przyszłość w celu zapobieżenia globalnej ziemskiej katastrofie.
Fabuła gry odtwarza wędrówkę i poszukiwania podjęte przez bohatera. Wraz z nim gracz trafia do czterech światów: Binah, Chesed, Din i Chokmah. Mimo fantastycznych nazw i zdarzeń, które mają w nich miejsce, są one powiązane z konkretnymi punktami geograficznymi, na przykład Stonehenge, piramidami Majów, Route 666 czy Roswell, a także z różnymi teoriami spiskowymi dotyczącymi templariuszy, masonerii, legendami arturiańskimi, ale także przypuszczeniami na temat tajnych eksperymentów Einsteina, tożsamości Człowieka w Żelaznej Masce czy działalności dwudziestowiecznych okultystów. Między światami gracz przenosi się dzięki archaicznemu komputerowi, a dotarłszy na miejsce, szuka wskazówek i rozwiązuje zagadki, które mają wyjaśnić tajemnicę pochodzenia człowieka. Fabuła gry odzwierciedla poglądy Horne’a, który twierdził, że historia świata została celowo zafałszowana, by ukryć przed ludźmi prawdę o ich kosmicznych korzeniach.
Cechy gry:
- badanie otoczenia i rozwiązywanie zagadek logicznych
- rozwlekłe monologi bez napisów – wyłącznie dubbing
- trzy alternatywne zakończenia
- zapis gry w dowolnym momencie