Kajko i Kokosz to przygodówka z gdańskiej firmy Seven Stars Multimedia. Została zainspirowana komiksami Janusza Christy i stworzona przy jego współudziale. Zapoczątkowała również cały cykl przygód Kajka i Kokosza, na który składają się takie tytuły jak: Szkoła latania (2005), Cudowny lek (2006), Mirmiłowo Wielkie (2011), Twierdza czarnoksiężnika (2011).
Gra zadebiutowała w wersji dyskietkowej na Amigę (w grudniu 1994 na trzech dyskietkach) i DOS-a (w październiku 1995 na dwóch dyskietkach). Kilka lat później twórcy wrócili do pracy nad Kajkiem i Kokoszem. W latach 1996-1997 dokonano konwersji gry na Windowsa i wydano ją na płycie CD, na której zamieszczono również wersję cyfrową odpowiedniego odcinka komiksu (J. Christa, W krainie borostworów, 1987). Ta wersja gry została też wydana 15 czerwca 1998 pod tytułem Kajko i Kokosz w Krainie Borostworów. Grę wielokrotnie wznawiano z czasopismami: CD-Action 04 / 1998, Mama, Tata, Komputer i Ja nr 16, Max Game Megapack 2 / 2005, a także w serii Kolekcja Play. Oprócz polskiego wydania, gra pojawiła się również po czesku jako Příhody z Galské země, czyli historie z galijskiej ziemi.
Kajko i Kokosz w Krainie Borostworów przedstawia historię dwóch przyjaciół – Kajka i Kokosza, którzy ratują swoją wioskę, Mirmiłowo, przed zakusami złowieszczego Hegemona oraz jego Zbójcerzy. Hegemon stale snuje plany zdobycia gródka i tym razem zatruwa studnię, sprowadzając na Mirmiłowo straszliwą suszę. Kajko i Kokosz zamierzają poprosić o pomoc Panią Przyrodę. Droga do niej wiedzie przez Krainę Borostworów, gdzie na bohaterów czekają liczne wyzwania.
Rozgrywka jest liniowa i zdarzają się w niej sytuacje bez wyjścia, gdy nieprawidłowe wykonanie czynności uniemożliwia przejście do następnego etapu gry.
Cechy gry:
- walory edukacyjne – tematyka proekologiczna
- dwuwymiarowa, komiksowa grafika
- rozgrywka polegająca na badaniu otoczenia i rozwiązywaniu zagadek inwentarzowych
- ilustracja muzyczna autorstwa Piotra Bendyka