Cykl King’s Quest na oficjalnej stronie Kena i Roberty Williamsów – zobacz. Grę w wydaniu King’s Quest: Collection – zobacz.
Trzecia część przygodowego cyklu King’s Quest, stworzonego przez Robertę Williams. Gra została wydana na pięciu dyskietkach 5.25 cala lub trzech dyskietkach 3.5 cala. W stosunku do poprzednich części cechowała ją nieco bardziej szczegółowa grafika, jednak obraz nadal był wyświetlany w bardzo niskiej rozdzielczości i za pomocą 16 kolorów. Brakowało oprawy muzycznej z prawdziwego zdarzenia, a sterowanie odbywało się za pomocą klawiatury i wpisywania komend.
Pierwszy bezpłatny remake King’s Quest III został wydany 19 czerwca 2006 przez studio Infamous Adventure. Jest to wersja rozszerzona o nowe cutscenki, postacie, fragmenty narracji i dialogów, zmodyfikowane lokacje i easter eggs. Ponadto wprowadzono w niej pełną mowę i zmodyfikowano system czarów.
23 lutego 2011 roku niezależne studio AGD Interactive opublikowało drugi bezpłatny remake gry, który ukazał się jako King’s Quest III: Redux. W nowej wersji usprawniono grafikę i zmieniono interfejs na point & click, wprowadzono kwestie mówione i kilka nowych utworów muzycznych. Ponadto pojawiło się kilka zmian w wątkach pobocznych i dialogach.
Podtytuł gry: To Heir is Human nawiązuje do cytatu z Aleksandra Pope’a: Mylić się jest rzeczą ludzką, wybaczać boską i odnosi się do sytuacji głównego bohatera gry, który jest kimś zupełnie innym, niż nam się na początku wydaje. Po raz pierwszy w cyklu King’s Quest gracz wciela się nie w postać sir Grahama, ale w młodzieńca o imieniu Gwydon. Gwydon jest sługą złego czarnoksiężnika i nie przebywa u niego dobrowolnie. Naszym zadaniem jest pomóc chłopcu uciec z niewoli i odkryć prawdę o nim i jego rodzinie.
Wymagania sprzętowe i pomoc techniczna na stronach Sierra Help Pages:
- zobacz wersję z 1986 (oryginalna)
- zobacz wersję z 2006 (remake studia Infamous Adventure)
Dostępna w dystrybucji cyfrowej na Windowsa 7, 8, 10 dzięki wsparciu programu ScummVM.