Cykl King’s Quest na oficjalnej stronie Kena i Roberty Williamsów – zobacz. Grę w wydaniu King’s Quest: Collection – zobacz. Fanowską stronę gry – zobacz.
Szósta odsłona serii King’s Quest, stworzona we współpracy Roberty Williams i Jane Jensen. Pierwsze wydanie gry pojawiło się na dyskietkach i było przeznaczone dla systemu MS-DOS. W 1993 roku wyszła wersja na CD-ROM dla Windows 3.0 i MS-DOS, w której nagrano głosy bohaterów. W roku 1994 przeniesiono grę na platformy: Commodore Amiga i Apple Macintosh .
Do każdej wersji gry wykonano odmienne intro. Wprowadzenie w wersji dyskietkowej miało dwuwymiarową grafikę, którą w wydaniu na płycie CD poprawiono na trójwymiarową. Wersja CD została wydana wraz z Przewodnikiem po ziemi Zielonych Wysp . Broszura była wyjątkowym zabezpieczeniem przed kopiowaniem, ponieważ znajdowała się w niej instrukcja do zagadki oraz kod potrzebny do przejścia labiryntu.
Fabuła King’s Quest VI koncentruje się wokół księcia Aleksandra. Młodzieniec obsesyjnie myśli o pięknej księżniczce Cassimie, którą widział ostatni raz wiele lat temu. Nasz bohater wyrusza na spotkanie z ukochaną, ale jego plany krzyżuje sztorm, który rzuca go na jedną z plaż Wyspy Korony. Aleksander musi podjąć wędrówkę przez nieznane krainy, aby dotrzeć do Cassimy i wyrwać ją z rąk wezyra.
Opis gry:
- rozgrywka polegającą na badaniu otoczenia i rozwiązywaniu zagadek inwentarzowych
- obecność elementów zręcznościowych
- dwa różne zakończenia
- ilustracja muzyczna – Chris Braymen
Wymagania sprzętowe i pomoc techniczna na stronie Sierra Help Pages:
Dostępna w dystrybucji cyfrowej na Windowsa 7, 8, 10 dzięki wsparciu programu ScummVM.