Przygodówka stworzona przez Bradleya W. Schencka i Michala Todorovica z amerykańskiego studia Terra Nova Development. Gra zadebiutowała w 1993 w wersji dosowej, a w 1994 ukazała się na Amigę CD32 i Macintosha. W 2004 firma Wyrmkeep Entertainment dokonała konwersji programu na Windowsa, Linuksa i Mac OS, w 2005 na Amigę OS, a w 2009 na Apple iOS. W 2014 Night Dive Studios wydało The Labyrinth of Time w wersji cyfrowej (Windows, Mac OS, Linux) i w tej postaci gra ukazała się na GOG-u i Steamie.
Akcja gry rozpoczyna się współcześnie. Bohater, anonimowy mężczyzna, codziennie dojeżdża do pracy i wraca do domu metrem. Monotonię tych podróży przerywa niespodziewane zdarzenie – na peronie pojawia się przed nim mityczny Dedal i prosi o pomoc. Budowniczy wyjawia, że król Minos zmusił go do stworzenia niezwykłego labiryntu, dzięki któremu można się przemieszczać w czasie i przestrzeni. Gdy budowa labiryntu dobiegnie końca, Minos zdobędzie władzę nad światem. By powstrzymać zapędy Minosa, bohater musi znaleźć sposób na zniszczenie labiryntu. Dokona tego, szukając wskazówek w różnych miejscach i czasach.
Cechy gry:
- realistyczna grafika
- do obejrzenia ponad 275 plansz (pokaz slajdów)
- rozgrywka polegająca na eksploracji otoczenia, zbieraniu i używaniu przedmiotów oraz rozwiązywaniu zagadek
Problemy techniczne:
- wersje GOG / Steam są dostosowane do współczesnych systemów Windows
- wersję dosową można uruchomić w emulatorze DOSBox, a amigową – w emulatorze WinUAE