Kontynuacja serii Layers of Fear z krakowskiego studia Bloober Team. Gra zadebiutowała w dystrybucji cyfrowej na Windowsa, PlayStation 4 i Xbox One. Dostępna również na Nintendo Switch (od 20 maja 2021).
Layers of Fear 2 to pierwszoosobowy horror psychologiczny, skupiający się na fabule i eksploracji. Gracz wciela się w hollywoodzkiego aktora, który na prośbę enigmatycznego reżysera przyjmuje główną rolą w filmie kręconym na pokładzie transatlantyckiego liniowca. Ale miej się na baczności, bo nie wszystko jest tym, czym się wydaje.
Wszystkie kamery skierowane są na Ciebie – na sam środek sceny. Nie tylko wcielasz się w rolę postaci. Ta postać to Ty. Tej roli nie może zagrać nikt inny. Napisano ją tylko dla Ciebie. Otacza cię cisza. Żadnych krzyków reżysera, żadnych poleceń. Nikt nie każe Ci „stać się wersją siebie”. Targa Tobą żądza grania, ale w scenariuszu nie znajdujesz żadnych słów.
Twoja przeszłość uczyniła Cię tym, kim jesteś. Zmusiła Cię do wykształcenia umiejętności niezbędnych do osiągnięcia aktorskiego mistrzostwa. Ta sama przeszłość odcisnęła na Tobie głębokie piętno – blizny niewidoczne dla świata, skrywane pod powierzchnią skóry tak głęboko, że stały się nierozpoznawalne. Próbujesz odegnać te wspomnienia, ale wydarzenia pchają Cię w stronę postaci – a raczej istoty – której rolę masz odegrać.
Stoisz samotnie w blasku reflektorów. Otacza Cię ciemność. Poza biciem własnego serca słyszysz tylko odległy huk fal rozbijających się o kadłub statku i pstryknięcia aparatów skierowanych w Twoją stronę, próbujących zachować tę chwilę dla wieczności. Jakiś głos narasta w oddali, jest głęboki i władczy: Graj. Jaką rolę odegrasz?
- Eksploracja motywowana fabułą – opowieść zmusi Cię do odkrywania świata. Poznaj swoją przeszłość i dowiedz się, czemu to akurat Ciebie wybrano do roli w tym filmie.
- Horror psychologiczny – czy to tylko część filmu? A może Twoje wspomnienia wpędzają Cię w obłęd? Nawet pozornie błahe wydarzenie może zmienić otaczający Cię świat; sam musisz zdecydować, co jest prawdziwe.
- Sceneria transatlantyckiego liniowca – schodź coraz głębiej i zwiedzaj kolejne pokłady zaadaptowane na filmowy plan. Każdy kolejny jest bardziej niesamowity i bardziej przerażający.
- Muzyka klasyczna w tonacji grozy – oryginalny soundtrack skomponowany przez Arkadiusza Reikowskiego w wykonaniu Sofijskiej Orkiestry Sesyjnej pod batutą George’a Strezova. (opis wydawcy)
Cechy gry:
- rozgrywka skupiona na wędrówce i eksploracji pokładów statku w poszukiwaniu punktów rozwijających fabułę
- zagadki logicznie i inwentarzowe oraz elementy zręcznościowe
- w angielskim dubbingu – Tony Todd