Producent: Studio Seufz
Wydawca: Application Systems Heidelberg
Wydawca w Polsce: brak
Data premiery: 5 marca 2020
Data premiery w Polsce:
Polska wersja: brak
Platforma: Linux, Mac, Nintendo, PC,
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gatunek: fantastyka, symulacja,
Styl graficzny: grafika 2D, trzecioosobowa (TPP),
Rozygrywka: symulator przetrwania,
Sterowanie: myszka,

Opis gry:

Eksperymentalna produkcja, łączaca elementy przygody i symulacji z niemieckiego Studio Seufz. Gra zadebiutowała w dystrybucji cyfrowej na Windowsa, Mac OS X oraz Linuksa. Dostępna również na Nintendo Switch (od 14 kwietnia 2021).

The Longing gracz kontroluje Cień, któremu powierzono czuwanie nad śpiącym Królem przez 400 dni, aż się obudzi. Te 400 dni odliczane są w czasie rzeczywistym.

Gracz będzie zupełnie sam w gigantycznej podziemnej jaskini. Jeśli chce, może po prostu poczekać. Może zbudować dom dla siebie lub znaleźć wyjście z jaskini. W miarę upływu czasu grota się zmienia – rośnie mech i grzyby, pająki wytwarzają sieci, woda kapie z sufitu, stalaktyty pękają i spadają. To gra o samotności, eskapizmie i wiecznym poszukiwaniu celu.

The Longing wykorzystuje czas jako mechanikę gry. Gracz otrzymuje tylko jedno zadanie: czekać. Istnieją jednak różne sposoby gry, które gracze będą musieli sami wymyślić. Można przyspieszyć bieg czasu, zbierając przedmioty w jaskini i umieszczając je w podziemnym salonie. Można też spróbować uciec z jaskini, wybierając ciemną i niebezpieczną ścieżkę na szczyt. Gracz musi pokonać wiele przeszkód, z których każda inaczej posługuje się pojęciem czasu. (opis wydawcy)