Eksperymentalna produkcja, łączaca elementy przygody i symulacji z niemieckiego Studio Seufz. Gra zadebiutowała w dystrybucji cyfrowej na Windowsa, Mac OS X oraz Linuksa. Dostępna również na Nintendo Switch (od 14 kwietnia 2021).
W The Longing gracz kontroluje Cień, któremu powierzono czuwanie nad śpiącym Królem przez 400 dni, aż się obudzi. Te 400 dni odliczane są w czasie rzeczywistym.
Gracz będzie zupełnie sam w gigantycznej podziemnej jaskini. Jeśli chce, może po prostu poczekać. Może zbudować dom dla siebie lub znaleźć wyjście z jaskini. W miarę upływu czasu grota się zmienia – rośnie mech i grzyby, pająki wytwarzają sieci, woda kapie z sufitu, stalaktyty pękają i spadają. To gra o samotności, eskapizmie i wiecznym poszukiwaniu celu.
The Longing wykorzystuje czas jako mechanikę gry. Gracz otrzymuje tylko jedno zadanie: czekać. Istnieją jednak różne sposoby gry, które gracze będą musieli sami wymyślić. Można przyspieszyć bieg czasu, zbierając przedmioty w jaskini i umieszczając je w podziemnym salonie. Można też spróbować uciec z jaskini, wybierając ciemną i niebezpieczną ścieżkę na szczyt. Gracz musi pokonać wiele przeszkód, z których każda inaczej posługuje się pojęciem czasu. (opis wydawcy)