Producent: Raintree Media
Wydawca: Coca-Cola Company
Wydawca w Polsce: brak
Data premiery: 1 stycznia 1998
Data premiery w Polsce:
Polska wersja: brak
Platforma: Mac, PC,
Ograniczenia wiekowe: brak
Styl graficzny: grafika 2D, pierwszoosobowa (FPP),
Sterowanie: myszka,

Opis gry:

Krótka, mystopodobna gra, zaprojektowana i stworzona (Dale Leary, Michael Hall, Ronald Lores) na zamówienie koncernu Coca Cola i służąca promocji jednego z ich napojów. Początkowo była rozprowadzana na reklamowej CD, z czasem udostępniono ją do pobrania ze strony produktu. Stworzona na Windowsa i Macintosha.

W grze eksplorujemy Alannę – opustoszałą, słoneczną wyspę. Na kolejnych planszach szukamy porzuconych przedmiotów, używamy ich w wybranych miejscach i uruchamiamy różne mechanizmy. Naszym zadaniem jest dotarcie do skarbca zawierającego tabliczki z informacjami. W programie niemal nie ma podpowiedzi do zagadek – niegdyś były one dostępne na etykietach butelek z reklamowanym napojem, w niektórych czasopismach (PC Gamer, Rolling Stone) oraz na specjalnych stronach internetowych. Jedna z nich – wymyślonego Standlake University – wprowadzała również w fabułę gry, gdyż The Lost Island of Alanna nie zawiera żadnego intra ani dokumentów wyjaśniających zdarzenia.

Problemy techniczne:

  • gra wyprodukowana na Windowsa 95 w nowszych systemach uruchamia się po ustawieniu trybu zgodności