Producent: Raintree Media
Wydawca: Coca-Cola Company
Wydawca w Polsce:
Data premiery: 1998
Data premiery w Polsce: brak
Polska wersja: brak
Platforma: Array
Ograniczenia wiekowe: brak
Gatunek: Array
Styl graficzny:
Rozygrywka:
Sterowanie:

Opis gry:

Krótka, mystopodobna gra, zaprojektowana i stworzona (Dale Leary, Michael Hall, Ronald Lores) na zamówienie koncernu Coca Cola i służąca promocji jednego z ich napojów. Początkowo była rozprowadzana na reklamowej CD, z czasem udostępniono ją do pobrania ze strony produktu. Stworzona na Windowsa i Macintosha.

W grze eksplorujemy Alannę – opustoszałą, słoneczną wyspę. Na kolejnych planszach szukamy porzuconych przedmiotów, używamy ich w wybranych miejscach i uruchamiamy różne mechanizmy. Naszym zadaniem jest dotarcie do skarbca zawierającego tabliczki z informacjami. W programie niemal nie ma podpowiedzi do zagadek – niegdyś były one dostępne na etykietach butelek z reklamowanym napojem, w niektórych czasopismach (PC Gamer, Rolling Stone) oraz na specjalnych stronach internetowych. Jedna z nich – wymyślonego Standlake University – wprowadzała również w fabułę gry, gdyż The Lost Island of Alanna nie zawiera żadnego intra ani dokumentów wyjaśniających zdarzenia.

Cechy gry:

  • interfejs wskaż i kliknij
  • widok z perspektywy pierwszej osoby (FPP)
  • dwuwymiarowa grafika, statyczne plansze w rozdzielczości 640×480
  • rozgrywka polegająca na badaniu otoczenia, zbieraniu przedmiotów i rozwiązywaniu łamigłówek

Problemy techniczne:

  • gra wyprodukowana na Windowsa 95 w nowszych systemach uruchamia się po ustawieniu trybu zgodności