Krótki projekt fińskiego studia Platonic Partnership. Gra zadebiutowała w dystrybucji cyfrowej (Steam) na Windowsa i Mac OS X. Od 17 stycznia 2020 dostępna na Nintendo Switch, a od 1 października 2021 na PlayStation 4.
Lydia to oparta na doświadczeniach, klimatyczna gra przygodowa, która z perspektywy małej dziewczynki opowiada o uzależnieniach w świecie dorosłych. Niezwykła, utrzymana w tonach szarości grafika i oryginalna ścieżka dźwiękowa nadaje tej opowieści melancholijny ton. Lydia to emocjonalna podróż w głąb wyobraźni małego dziecka.
Lydia jest słodką dziewczynką, która bardzo kocha swojego misia. Miś był z nią od samego początku i dziewczynka nie może sobie przypomnieć życia bez niego. Lydia uwielbia Teddy’ego, a on uwielbia Lydię, ale ostatnio mieli problemy ze snem. Z dołu dobiegał głośny hałas. I tak każdej nocy, przez cały czas. I oczywiście jest potwór. Dorośli twierdzą, że potwór nie jest prawdziwy, że to tylko wyobraźnia. Ale dorośli są w błędzie. Potwór jest prawdziwy. Teddy utrzymuje go z dala, upewniając się, że Lydia będzie mogła spać przez całą noc. Ale tym razem dźwięki są głośniejsze niż zwykle. (źródło: opis producenta)
Cechy gry:
- surrealistyczna opowieść inspirowana grą To the Moon
- fabuła poruszająca problem uzależnień wśród dorosłych i jego wpływu na dziecięcą wyobraźnię
- rozgrywka skupiona na wędrówce przez lokacje i prowadzeniu rozmów – nieliczne, proste zagadki logiczne
- projekt graficzny – Henri Tervapuro
- ścieżka muzyczna – Juhana Lehtiniemi