Producent: Marcin M. Drews
Wydawca: Marcin M. Drews
Wydawca w Polsce: Marcin M. Drews
Data premiery: 17 listopada 2007
Data premiery w Polsce:
Polska wersja: napisy
Platforma: PC,
Ograniczenia wiekowe: 16+
Rozygrywka: opowiadanie wizualne,
Sterowanie: myszka,

Opis gry:

Projekt Marcina M. Drewsa, polskiego dziennikarza, a w przeszłości współtwórcy Tajemnicy statuetki. Gra jest częścią praktyczną pracy dyplomowej, zatytułowanej Gry komputerowe w walce z analfabetyzmem funkcjonalnym i informacyjnym – darmowe programy do tworzenia gier i możliwość wykorzystania ich w edukacji na przykładzie programu Adventure Maker. Została przygotowana na komputery osobiste. Jest dostępna bezpłatnie.

Głównym bohaterem gry jest Piotr, trzydziestolatek z pokaźnym bagażem życiowych doświadczeń. Mimo młodego wieku, wygląda jak wrak człowieka. Bolesne wspomnienia tłumi alkoholem i lekami psychotropowymi. Błądząc bez celu, na drodze do kolejnego delirium, trafia do Wrocławia. Ale Wrocław nie jest już tym samym miastem, które Piotr poznał i ukochał. Wygląda wprawdzie podobnie, ale… wypełniony jest postaciami z obrazów Rene Magritte’a. Wszystko wskazuje na to, że prawdziwy świat miesza się z alternatywnym światem wspomnień. A to dopiero początek. Cała gra opiera się bowiem na ścieraniu się przeciwieństw. Nadzieja walczy z rezygnacją, odwaga z tchórzostwem, a skrajny egoizm z głębokim uczuciem do ukochanej. Piotr, dręczony poczuciem winy, musi nieustannie wybierać. Czy wystarczy mu sił, by odnaleźć Joannę, miłość z dawnych lat, którą niegdyś porzucił bez słowa wyjaśnienia? Czy będzie gotów, by poświęcić dla niej życie? To już zależy tylko i wyłącznie od nas. Gra jest piękną historią, która przekazuje nam, że w każdej chwili mamy szansę, by zmienić swoje życie, by walczyć o to, co mamy głęboko w sercu. Musimy jednak sami tego chcieć. To podstawowy warunek, bez którego wszelkie zmiany nie mają żadnego sensu. (źródło: www.forum.przygodomania.pl)

Cechy gry:

  • walory edukacyjne – przybliżenie twórczości belgijskiego malarza surrealisty Rene Magritte’a
  • lokacje wykonane w programie Adventure Marker – przetworzone graficznie fotografie z nałożonymi fragmentami obrazów
  • statyczne lokacje ze skokowym przenoszeniem się do następnego ekranu
  • rozgrywka polegająca na eksploracji otoczenia i rozwiązywaniu zagadek
  • trzy możliwe zakończenia
  • ilustracja muzyczna: Łukasz Brzostek oraz zespoły Agressiva 69 i TRH