Producent: House of Tales Entertainment
Wydawca: dtp entertainment AG
Wydawca w Polsce: Cenega Poland
Data premiery: 1 października 2004
Data premiery w Polsce: 2 grudnia 2005
Polska wersja: napisy
Platforma: PC,
Ograniczenia wiekowe: 12+
Rozygrywka: Point and click,
Sterowanie: Myszka,

Opis gry:

Windowsowy projekt Andreasa i Svena Mollów według scenariusza Martina Ganteföhra ze studia House of Tales z Bremy. Gra zadebiutowała w krajach niemieckojęzycznych pod swoim angielskim tytułem. Od marca 2015 cyfrowa wersja gry z polskimi napisami jest dostępna na Steamie.

Nowy Jork, rok 2044. Wszystkie narody Ziemi żyją w globalnym państwie, kierowanym przez światowy rząd, a ludzie zamieszkują ogromne metropolie, w których toczy się z pozoru normalne i spokojne życie. Szaleni guru wieszczą koniec świata, japiszony w swoich wieżach ze szkła opracowują kolejne kampanie reklamowe, gangsterzy i prostytutki okupują zapuszczone przedmieścia, terroryści podkładają bomby, starcy snują opowieści o teoriach spiskowych. Samochody sterowane satelitarnie, sieć czatów i komunikatorów ułatwiają ludziom życie – ale i uzależniają do technologii – a co za tym idzie, ułatwiają szpiegowanie obywateli.

Peter Wright, projektant firmy reklamowej, ma gdzieś politykę z jej wiecznymi skandalami i to, dla kogo pracuje jego agencja przy nowych kampaniach. Zwłaszcza od czasu, gdy jego żona i syn zginęli w katastrofie lotniczej, żyje z dnia na dzień, coraz bardziej odcinając się od świata. Praktycznie nie pracuje, pije za dużo i spędza wieczory na czatowaniu z nieznajomymi. Ale jego życie ulegnie gwałtownej przemianie, gdy zobaczy na korytarzu swojego bloku oddział antyterrorystyczny, który wyłamuje drzwi do sąsiedniego mieszkania i aresztuje mieszkającego tam dziennikarza sieciowego, ojca rodziny. Peter zainteresuje się tym przypadkiem – a jego śledztwo doprowadzi do wielu zdumiewających, ale i niepokojących odkryć. Sąsiad zniknął bowiem bez śladu. (źródło: The Moment of Silence – podręcznik użytkownika)

Opis gry:

  • do zbadania ponad 75 prerenderowanych, dwuwymiarowych lokacji
  • realistycznie oddane, trójwymiarowe postaci; ponad 35 postaci niezależnych
  • animacje stworzone z zastosowaniem technologii motion capture, realistyczna animacja twarzy, zaawansowany system synchronizacji ruchu warg z nagraniami
  • 30 minut przerywników filmowych i 8 godzin nagrań kwestii mówionych.
  • obecność elementów zręcznościowych
  • zróżnicowany poziom zagadek

Reedycja z czasopismem CD Action 3 / 2010.