Projekt Jana Müller‑Michaelisa z niemieckiego studia Daedalic. Gra zadebiutowała w wersji Windows, a dwa lata po premierze wyszła również na Macintosha. Wersja na urządzenia mobilne pojawiła się 9 grudnia 2015 roku.
Przygodowy thriller ekologiczny typu point & click, prezentujący ciemną wizję przyszłości, w której globalna katastrofa klimatyczna zagraża istnieniu ludzkości. W roku 2500 zmiany klimatu wytworzyły na powierzchni Ziemi nieprzyjazne i nienadające się do zamieszkania środowisko, dziesiątkując ludność do małej grupy ocalałych. Zaistniała sytuacja stawia ich w obliczu ponurej perspektywy całkowitej zagłady w wyniku masywnego wybuchu na Słońcu.
Ocaleni powołują zespół pilotów do wykonania niebezpiecznego zadania, którym jest skok w czasie do przeszłości, mający zapobiec zachodzącym zmianom klimatu. Jednak plan legnie w gruzach. Przybywając do roku 2050, piloci zastają już planetę w uścisku katastrofalnych zmian klimatycznych. Sydney jest spowite płomieniami, Londyn zalany, Tadż Mahal pochłonięty przez piaski pustyni, a Moskwa głęboko pod śniegiem i lodem. Tylko dwojgu pilotom udaje się zainicjować drugi skok w czasie: kobiecie o imieniu Fay – niedoświadczonej radiooperator pokładowej, która chce znaleźć pokojowy sposób przekonania ludzi do zmian oraz bezwzględnemu Salvadorowi, który jest skłonny do użycia wszelkich niezbędnych środków, aby zmienić bieg historii. Pomóż Fay w jej misji. (źródło: www.iqp.pl)
Cechy gry:
- fabuła promująca zachowania proekologiczne
- rozgrywka polegająca na prowadzeniu rozmów, badaniu otoczenia, używaniu przedmiotów i rozwiązywaniu zagadek logicznych
- plansze gry stylizowane na strony komiksu
- grafika na silniku Visionare – 130 ręcznie rysowanych lokacji
- 30 interaktywnych postaci
- nastrojowa ścieżka dźwiękowa
Studio Daedalic nie opatrzyło gry żadnym podtytułem. Znany nam podtytuł – Odrodzenie – wymyślił dla niej nasz forumowy kolega michał038, wygrywając konkurs ogłoszony przez IQ Publishing, polskiego wydawcę A New Beginning.
Reedycja w czasopiśmie CD-Action 8/2012.