Producent: R&M Soft
Wydawca: LK Avalon
Wydawca w Polsce: LK Avalon
Data premiery: 21 września 1996
Data premiery w Polsce: 21 września 1996
Polska wersja: pełna
Platforma: DOS,
Ograniczenia wiekowe: 16+
Styl graficzny: Grafika 2D, Trzecioosobowa (TPP),
Sterowanie: ikony poleceń,

Opis gry:

Trzecia pecetowa, po Sołtysie i Skaucie kwatermistrzu, przygodówka wydana przez rzeszowskie Laboratorium Komputerowe  Avalon. Gra jest projektem Rafała Wójcika (programowanie), Michała Wójcika i Tomasza Sadzy (grafika) oraz Artura Kamińskiego (muzyka) z firmy R&M Soft. Ukazała się w wersji dosowej w wydaniu dyskietkowym i płytowym.

Noc opowiada o losach bohatera, poszukującego swoich przyjaciół, którzy stali się obiektami eksperymentu nieuczciwego naukowca. Żeby ich odszukać, musi wniknąć do snów porwanych kolegów i sprowadzić ich do realnego świata. Program pozwala nam na wybór naszego alter ego. Możemy wcielić się  w jedną z dwóch postaci: silnego, ale niezbyt inteligentnego Rzeźnika lub w mądrego, ale cherlawego Hakera. W zależności od dokonanego wyboru nieco inaczej rozwiążemy niektóre zagadki. Gra jest dosyć brutalna i z pewnością nie można jej polecić młodszym amatorom przygodówek (już na początku zmagań wymagane będzie zabicie śpiącego strażnika siekierą).

Sterowanie odbywa się za pomocą komend, jak w większości starych gier wykorzystujących interfejs SCUMM. Rozkazy wydajemy, wybierając odpowiednią czynność, a potem wskazując kursorem obiekt, znajdujący się na planszy.

Cechy gry

  • niezbyt rozbudowana fabuła z elementami czarnego humoru
  • rozgrywka polegająca na rozmowach z postaciami, badaniu otoczenia i manipulowaniu przedmiotami
  • możliwa śmierć bohatera – konieczne częste zapisy stanu gry