Trzecia pecetowa, po Sołtysie i Skaucie kwatermistrzu, przygodówka wydana przez rzeszowskie Laboratorium Komputerowe Avalon. Gra jest projektem Rafała Wójcika (programowanie), Michała Wójcika i Tomasza Sadzy (grafika) oraz Artura Kamińskiego (muzyka) z firmy R&M Soft. Ukazała się w wersji dosowej w wydaniu dyskietkowym i płytowym.
Noc opowiada o losach bohatera, poszukującego swoich przyjaciół, którzy stali się obiektami eksperymentu nieuczciwego naukowca. Żeby ich odszukać, musi wniknąć do snów porwanych kolegów i sprowadzić ich do realnego świata. Program pozwala nam na wybór naszego alter ego. Możemy wcielić się w jedną z dwóch postaci: silnego, ale niezbyt inteligentnego Rzeźnika lub w mądrego, ale cherlawego Hakera. W zależności od dokonanego wyboru nieco inaczej rozwiążemy niektóre zagadki. Gra jest dosyć brutalna i z pewnością nie można jej polecić młodszym amatorom przygodówek (już na początku zmagań wymagane będzie zabicie śpiącego strażnika siekierą).
Sterowanie odbywa się za pomocą komend, jak w większości starych gier wykorzystujących interfejs SCUMM. Rozkazy wydajemy, wybierając odpowiednią czynność, a potem wskazując kursorem obiekt, znajdujący się na planszy.
Cechy gry
- niezbyt rozbudowana fabuła z elementami czarnego humoru
- rozgrywka polegająca na rozmowach z postaciami, badaniu otoczenia i manipulowaniu przedmiotami
- możliwa śmierć bohatera – konieczne częste zapisy stanu gry