Quest for Glory: So You Want to Be a Hero (pierwotnie znana jako Hero’s Quest: So You Want to Be a Hero ) to hybryda gry przygodowej i fabularnej, zaprojektowanej przez Lori Ann Cole i opublikowanej przez Sierra On-Line dla MS-DOS w 1989 roku. Jest to pierwsza gra z serii Quest for Glory i została uznana za grę definiującą gatunek, ponieważ próbowała połączyć graficzną grę przygodową z elementami podobnymi do RPG, takimi jak budowanie statystyk (siła, inteligencja, zdrowie).
Porty dla Amigi , Atari ST i NEC PC-9801 zostały wydane na początku lat 90. VGA remake, zatytułowany Quest for Glory I: So You Want to Be a Hero, został wydany w 1992 roku dla DOS-a, a w 1994 dla Macintosha.
Pierwotnie tytuł był grą przygodową z parserem tekstu, w której gracze wpisywali polecenia do wykonania przez postać. Remake to gra przygodowa typu wskaż i kliknij.
Grę reklamowano jako „trzy w jednej”, ponieważ była pierwszą grą Sierry, która (zgodnie ze zwyczajem RPG) pozwalała na wybór postaci z trzech klas: wojownik, mag lub złodziej. Wybór klasy decydował o zawartości ekwipunku i sposobie rozwiązywania zagadek, choć gracze mogli dodawać umiejętności do postaci i pozwalać jej na wykonywanie zadań związanych z innymi klasami, zarówno w tej, jak i następnych odsłonach serii. (źródło: Wikipedia)
Dostępna w dystrybucji cyfrowej na platformie gog.com jako Quest for Glory 1 – 5.
W grze wcielamy się w postać młodzieńca, który przybywa do baronii Spielburg. Tu zła ogrzyca Baba Yaga z zemsty przeklęła ziemię i jej pana. Córka barona zniknęła, syn został zamieniony w niedźwiedzia, a dolinę pustoszą zbójcy i potwory. Nasz bohater, którego imię i specjalność wybieramy z której z klas, będzie miał więc trochę roboty z przywróceniem porządku. Jednak dla kogoś, kto ukończył korespondencyjnie szkołę dla słynnych poszukiwaczy przygód, to naprawdę żaden problem.
Cechy gry:
- komendy wybierane z klawiatury/ zastąpione w odnowionej wersji ikonkami
- widok z perspektywy trzeciej osoby
- początkowo grafika VGA tylko 16 kolorów
- w reedycji na nowo rozrysowane plansze w 256 kolorach oraz nowy system prowadzenia walki
- wybór bohatera spośród trzech dostępnych klas, mający wpływ na przebieg rozgrywki
- rozgrywka skupiająca się na walce, zdobywaniu umiejętności, prowadzeniu treningów, by podwyższyć sprawność postaci
- bohater może zginąć