Grę zaprojektowali Lee Sheldon, François Robillard, Michael Gibson i Richard Hescox z kanadyjsko-amerykańskiego studia Sanctuary Woods, zainspirowani życiem i opowieściami popularnego w Ameryce w latach trzydziestych XX wieku podróżnika, antropologa i rysownika, Roberta Ripleya. Gra wyszła na MS-DOS-a i Macintosha.
Akcja The Riddle of Master Lu toczy się w 1936 roku. Robert opowiada swojej chińskiej przyjaciółce Mei Chen najnowszą przygodę. Oto dwaj, wyglądający jak ninje, zabójcy ścigali go po egipskiej pustyni. Już mieli go zastrzelić, gdy – wierzcie lub nie – posag, pod którym się schronił bohater, przemówił, a przestraszeni napastnicy uciekli. Dziwnym trafem rozmawiającą przy stoliku parę obserwuje dwóch Japończyków, a wkrótce potem w należącej do Roberta galerii osobliwości ktoś wypuszcza jadowitą kobrę. Tak zaczyna się przygoda, podczas której będziemy poszukiwać tajemniczego artefaktu. Wraz z bohaterami odwiedzimy różne regiony świata i znajdziemy się również – wierzcie lub nie – w Wolnym Mieście Gdańsku.
Cechy gry:
- szczegółowa, 256-kolorowa grafika, urozmaicona wstawkami wideo realizowanymi w technice blue box
- rozgrywka polegająca głównie na prowadzeniu rozmów, badaniu otoczenia, rozwiązywaniu zagadek inwentarzowych i logicznych
- możliwa śmierć bohatera
- Garry Chalk w roli Roberta