Producent: Detalion
Wydawca: Dreamcatcher, The Adventure Company
Wydawca w Polsce: Oni Games
Data premiery: 15 grudnia 2004
Data premiery w Polsce: 2 kwietnia 2005
Polska wersja: napisy
Platforma: PC,
Ograniczenia wiekowe: 3+
Styl graficzny: grafika 3D, pierwszoosobowa (FPP),
Rozygrywka: point and click,
Sterowanie: klawiatura, myszka,

Opis gry:

Sentinel: Descendants in Time to windowsowa produkcja polskiego studia Detalion, oparta na opowiadaniu The Ichneumon and the Dormeuse australijskiego pisarza science-fiction, Terrego Dowlinga.

Akcja gry przenosi nas prawie dwa tysiące lat w przyszłość, do świata, którym władała niegdyś rasa Tastan. Ich cywilizacja wygasła – pozostały jedynie grobowce, dobrze zabezpieczone, o bliżej nieznanej zawartości. Jakie skarby kryją? Ci, którzy próbowali spenetrować tajemnicze budowle, często już z nich nie wracali. Alter ego gracza to Beni. Mężczyzna musi się włamać do najgroźniejszego z grobowców i przynieść z niego jakiś wartościowy artefakt, by wykupić swoją siostrę z rąk porywaczy. Wie, że jeśli spełni ich żądania, uratuje jej życie, więc decyduje się na niebezpieczną misję. Wtargnięcie do grobowca uaktywnia strażniczkę – hologram z zaawansowaną sztuczną inteligencją, pozostawiony przez Tastan dla ochrony ich świętego miejsca. Wkrótce Beni zdaje sobie sprawę z tego, że za maską iluzji skrywa się coś groźnego.

Cechy gry:

  • osiem szczegółowo zaprojektowanych światów
  • ponad dwadzieścia zagadek logicznych, ściśle powiązanych z fabułą
  • ilustracja muzyczna – Daniel Kleczyński
  • Reedycja w serii Imperium Gier 2 / 2006.