Sentinel: Descendants in Time to windowsowa produkcja polskiego studia Detalion, oparta na opowiadaniu The Ichneumon and the Dormeuse australijskiego pisarza science-fiction, Terrego Dowlinga.
Akcja gry przenosi nas prawie dwa tysiące lat w przyszłość, do świata, którym władała niegdyś rasa Tastan. Ich cywilizacja wygasła – pozostały jedynie grobowce, dobrze zabezpieczone, o bliżej nieznanej zawartości. Jakie skarby kryją? Ci, którzy próbowali spenetrować tajemnicze budowle, często już z nich nie wracali. Alter ego gracza to Beni. Mężczyzna musi się włamać do najgroźniejszego z grobowców i przynieść z niego jakiś wartościowy artefakt, by wykupić swoją siostrę z rąk porywaczy. Wie, że jeśli spełni ich żądania, uratuje jej życie, więc decyduje się na niebezpieczną misję. Wtargnięcie do grobowca uaktywnia strażniczkę – hologram z zaawansowaną sztuczną inteligencją, pozostawiony przez Tastan dla ochrony ich świętego miejsca. Wkrótce Beni zdaje sobie sprawę z tego, że za maską iluzji skrywa się coś groźnego.
Cechy gry:
- osiem szczegółowo zaprojektowanych światów
- ponad dwadzieścia zagadek logicznych, ściśle powiązanych z fabułą
- ilustracja muzyczna – Daniel Kleczyński
- Reedycja w serii Imperium Gier 2 / 2006.