Producent: Sierra On-Line
Wydawca: Sierra On-Line
Wydawca w Polsce: brak
Data premiery: 24 marca 1989
Data premiery w Polsce:
Polska wersja: brak
Platforma: Amiga, Atari, DOS, Mac, PC,
Ograniczenia wiekowe: 12+
Styl graficzny: Grafika 2D, Trzecioosobowa (TPP),

Opis gry:

Trzecia część cyklu Space Quest, zrealizowana według pomysłu Marka Crowe i Scotta Murphy’ego. Wyszła w wersji dyskietkowej na DOS-a, Amigę i Atari ST. Była wznawiana przez Sierrę na płycie kompaktowej wraz z innymi odsłonami cyklu Space Quest w roku 1994, 1997 i 2006. Od 2010 jest dostępna w wersji cyfrowej na stronie GOG.com.

W grze zastosowano silnik Sierra’s Creative Interpreter (SCI), wówczas jeszcze z grafiką 16 kolorów i wpisywaniem komend z klawiatury, jednak ze wsparciem dla kart dźwiękowych.

Space Quest III kontynuuje przygody Rogera Wilco. W poprzednim odcinku bohater zniszczył siedzibę Vohaula i właśnie wraca w kapsule kriogenicznej do domu. Niestety, jego pojazd zostaje przejęty przez olbrzymi statek, który krąży w przestrzeni i czyści kosmiczne szlaki z różnych odpadów. Ponieważ jest on kierowany przez roboty i nie ma wykrywacza żywych organizmów, Roger trafia na wysypisko. Teraz musi się wydostać z tej gigantycznej śmieciarki, a to dopiero początek przygody.

Cechy gry:

  • sterowanie klawiszami kursorów lub myszą; interakcja poprzez komendy wpisywane z klawiatury
  • widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
  • badanie otoczenia i używanie przedmiotów, mini-gry
  • lepsza, w stosunku do poprzednich części, jakość grafiki i dźwięku
  • ilustracja muzyczna skomponowana przez Boba Siebenberga

Wymagania sprzętowe i pomoc techniczna na stronie Sierra help Pages – zobacz. Grę na oficjalnej stronie Kena i Roberty Williamsów – zobacz.