Trzecia część cyklu Space Quest, zrealizowana według pomysłu Marka Crowe i Scotta Murphy’ego. Wyszła w wersji dyskietkowej na DOS-a, Amigę i Atari ST. Była wznawiana przez Sierrę na płycie kompaktowej wraz z innymi odsłonami cyklu Space Quest w roku 1994, 1997 i 2006. Od 2010 jest dostępna w wersji cyfrowej na stronie GOG.com.
W grze zastosowano silnik Sierra’s Creative Interpreter (SCI), wówczas jeszcze z grafiką 16 kolorów i wpisywaniem komend z klawiatury, jednak ze wsparciem dla kart dźwiękowych.
Space Quest III kontynuuje przygody Rogera Wilco. W poprzednim odcinku bohater zniszczył siedzibę Vohaula i właśnie wraca w kapsule kriogenicznej do domu. Niestety, jego pojazd zostaje przejęty przez olbrzymi statek, który krąży w przestrzeni i czyści kosmiczne szlaki z różnych odpadów. Ponieważ jest on kierowany przez roboty i nie ma wykrywacza żywych organizmów, Roger trafia na wysypisko. Teraz musi się wydostać z tej gigantycznej śmieciarki, a to dopiero początek przygody.
Cechy gry:
- sterowanie klawiszami kursorów lub myszą; interakcja poprzez komendy wpisywane z klawiatury
- widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP)
- badanie otoczenia i używanie przedmiotów, mini-gry
- lepsza, w stosunku do poprzednich części, jakość grafiki i dźwięku
- ilustracja muzyczna skomponowana przez Boba Siebenberga
Wymagania sprzętowe i pomoc techniczna na stronie Sierra help Pages – zobacz. Grę na oficjalnej stronie Kena i Roberty Williamsów – zobacz.