Producent: Microids
Wydawca: Microids
Wydawca w Polsce: Cenega Poland, IQ Publishing, Techland
Data premiery: 14 kwietnia 2005
Data premiery w Polsce: 18 listopada 2005
Polska wersja: pełna
Platforma: Mac, PC, Xbox,
Ograniczenia wiekowe: 18+
Rozygrywka: Point and click,
Sterowanie: Myszka,

Opis gry:

Pierwsza z cyklu gier, które łączy postać Victorii McPherson. Zadebiutowała w wersji płytowej na Windowsa (2 CD) i Xboxa, a od 2013 dostępna na Macintosha. W dystrybucji cyfrowej od 3 września 2008 (GamersGate).

Vic jest wnuczką Gusa McPhersona, detektywa znanego z Post Mortem. Dziewczyna pracuje w terenowym oddziale FBI. Tu szuka sprawcy serii morderstw popełnionych na młodych kobietach. Przypadkiem dowiaduje się, że podobne zdarzenia miały już miejsce wcześniej. Czyżby zbrodniarz wrócił po siedemdziesięciu pięciu latach? Jak to możliwe?

W grze sterujemy postacią Victorii i jej dziadka, prowadząc dochodzenie we współczesnym Chicago i międzywojennej Pradze. Poruszamy się po prerenderowanych, nastrojowych lokacjach. Zbieramy przedmioty i używamy ich, gromadzimy dokumenty, prowadzimy dialogi i rozwiązujemy zagadki logiczne. Wszystkie czynności możemy wykonywać za pomocą myszki lub klawiatury.

Intro i zakończenie Still Life ilustrują fragmenty z  Requiem d-moll Mozarta. W scenie walki Vic z mordercą twórcy wykorzystali utwór Premonitions kanadyjskiej grupy metalowej The Sequence. Oryginalną muzykę do gry skomponował Tom Salta. W polskiej wersji językowej głosów postaciom użyczyli, między innymi: Anna Sroka (Victoria McPherson), Jarosław Boberek (Gustaw McPherson), Agnieszka Fajlhauer (Vladanna Tominová).

Klasyczna gra, w której celem gracza jest wytropienie seryjnego mordercy. Do dyspozycji ma dwie postaci: agentkę Victorię McPherson oraz jej dziadka. Gracz wciela się w każdą z nich: rozwiązuje zagadki, zbiera dowody i odwiedza ciekawe miejsca. Dwuwymiarowy świat przenosi go do Chicago i Pragi, a także do siedziby FBI. Gra została podzielona na siedem rozdziałów. Każdy z nich to nie tylko wciągająca rozgrywka, ale także filmy i dialogi prowadzone na dwa sposoby: prywatny lub służbowy. Od nich zależą losy bohaterów oraz zakończenie historii. (źródło: Techland)

Cechy gry:

  • prerenderowane lokacje z trójwymiarowymi postaciami i obiektami na silniku Virtools
  • dopracowane przerywniki filmowe
  • ekwipunek dający możliwość dokładnego obejrzenia zebranych przedmiotów
  • sterowanie na przemian dwojgiem bohaterów

Gra doczekała się wielu reedycji również w Polsce:

  • w serii The Adventure Collection, 4 grudnia 2009, IQ Publishing
  • w serii Almanach Klasyki jako Still Life: Antologia, 18 października 2011, Techland
  • z czasopismem CD Action 11 / 2011