Producent: Fragile Bits
Wydawca: Take 2 Interactive, On Deck Interactive
Wydawca w Polsce: CODA
Data premiery: 13 kwietnia 2000
Data premiery w Polsce: 31 marca 2001
Polska wersja: pełna
Platforma: PC,
Ograniczenia wiekowe: 12+
Styl graficzny: Grafika 2D, Trzecioosobowa (TPP),
Rozygrywka: Point and click,
Sterowanie: Myszka,

Opis gry:

The Ward: Posłaniec z przyszłości to projekt sześciu Chorwatów z Fragile Bits Interactive. Gra zadebiutowała w roku 2000 w Wielkiej Brytanii, a na początku 2001 pojawiła się w USA. Zadebiutowała w wersji płytowej (2 CD) na  Windowsa.

Akcja rozpoczyna się w roku 1978 na powierzchni Księżyca, gdzie ląduje załoga fikcyjnego Apollo XIX. Kosmonauci wykonują rutynowe zadania. W trakcie zbierania próbek zostają zaatakowani przez UFO. Niezidentyfikowany obiekt pojawia się znienacka i nie daje ludziom szans na obronę. Dwóch astronautów ginie. Przy życiu zostaje David Walker, który trafia do podziemnej bazy w odległej przyszłości. Tu musi wypełnić misję, która uratuje wszechświat. W grze wcielamy się przede wszystkim w postać Walkera, choć przez moment będziemy również sterować Bloomem – przedstawicielem innej rasy.

Nowe milenium przynosi ludzkości ostateczny test…

Nazywasz się David Walker. Jesteś członkiem wyprawy Apollo XIX, a wasze zadanie to zebranie informacji o dziwnych ruchach tektonicznych na powierzchni Księżyca. Ale rutynowa misja zmienia się w chaos, kiedy cała załoga zostaje wymordowana, a Ty stajesz się więźniem sekretnego świata Obcych.

Dlaczego? Bo coś starszego niż sam kosmos chce uczynić Cię dziedzicem pradawnej tajemnicy…

A zatem podejmij wyzwanie nieznanych, starożytnych sił, które poprowadzą Cię przez międzygwiezdny konflikt do wykonania zadania, którego jeszcze nie pojąłeś. Wejdziesz do hybrydowego społeczeństwa dwóch różnych ras Obcych i ich ludzkich więźniów. Staniesz twarzą w twarz z niebezpieczeństwem, podstępem i zdradą, kiedy rozpaczliwie będziesz próbował dotrzeć do prawdy. Wysil swój mózg do maksimum.

Sposobem na przejście gry jest zawsze logika, choć nie jest to łatwe. Jednakże wszystkie puzzle są głęboko zakorzenione w opowieści, ale dzięki cierpliwości i wysiłkom znajdziesz rozwiązanie. Każdy główny puzzle zawiera wskazówkę. Możesz też wybrać łatwiejszy tryb gry

Niezwykła atmosfera i ruchomy obraz

Specyficzny styl zarówno otoczenia, jak i ścieżki dźwiękowej gwarantują niezapomniane doświadczenie dalekie od wszystkiego, co do tej pory poznałeś. Stworzony z dokładnością co do szczegółu, interaktywny świat zapewni Ci przygodę, która porwie Cię do samego końca.

Trzy akty

Opowieść ma trzy akty, a każdy z nich wymaga innego podejścia. Po pierwsze, aby ocalić swoje życie zawsze będziesz musiał uciekać i używać swego całego sprytu. Jeśli uda Ci się ocalić skórę wejdziesz do świata intrygi i strachu. Twoim zadaniem będzie penetracja różnych podstępów, aż zorientujesz się, w kim masz sojusznika. Na koniec, gdy staniesz się świadkiem otwartego konfliktu niezbędne będą metody partyzanckie, sabotaż i współpraca z nieoczekiwanymi sojusznikami, kiedy przejmiesz statek gwiezdny, który zaprowadzi Cię do celu.

Ostatnia odsłona oszołomi Cię

Ostatnie wyzwanie zabierze Cię poza granice tego, co wiesz. Kiedy wypełnisz misję odkryjesz prawdę o siłach, które Cię prowadziły i to, dla kogo tak naprawdę walczyłeś. Na dwóch CD znajdziesz oszałamiające dane audiowizualne. (źródło: www.coda.com.pl)

Reedycja w  PC World Komputer Extra 12 / 2001