Woodruff and the schnibble of Azimuth to windowsowa przygodówka z francuskiego studia Coktel Vision, która zadebiutowała w 1994 roku. Na rynku amerykańskim, gdzie została wydana w 1995, jest znana jako The Bizarre Adventures of Woodruff and the Schnibble. Grę stworzyli Muriel Tramis i Pierre Gilhodes, odpowiedzialni między innymi za serię Goblins.
Gracz wkracza do akcji, gdy tytułowemu Woodruffowi źli ludzie porywają ojca – znanego profesora Azymuta. By ratować synka, ojciec w ostatniej chwili zakłada mu na głowę urządzenie zwane tobozonem. Wynalazek ów postarza Woodruffa fizycznie, ale nie psychicznie – zmienia go w dorosłego człowieka o mentalności dziecka, a na dodatek powoduje u niego amnezję. Woodruff jest również świadkiem sceny, gdy porywacz morduje jego ukochanego misia – zabawkę. Po takiej dawce przemocy, jedynym, co mu w biednej łepetynie kołacze, jest słowo schnibl i chęć zemsty. Naszym zadaniem jest pomóc bohaterowi uwolnić ojca, wyjaśnić, co znaczy słowo schnibl oraz … pomścić misia.
Opis gry:
- humorystyczna fabuła często zmuszająca do refleksji
- ciekawe zagadki
- kolorowa, dwuwymiarowa grafika – ręcznie rysowane lokacje i postacie w komiksowym stylu
W Polsce gra pojawiła się najpierw po angielsku. Premiera polskiej wersji językowej miała miejsce w czasopiśmie Komputer Świat GRY 12 / 2001. W późniejszych wydaniach gry stosowano polski tytuł Woodruff: Sznible profesora Azymuta.