Gorogoa – gra przygodowo-logiczna z piękną grafiką

5 lipca 2015 Urszula 24

banner_medium

Gra typu adventure/puzzle, czyli przygodowo-logiczna, choć puzzle to chyba lepsze określenie dla tej gry, ponieważ rozgrywka polega na nakładaniu na Siebie „kafelek” w podzielonym na 4 części oknie i pomocy głównemu bohaterowi w dalszych przygodach . Stworzona przez Jasona Robertsa we współpracy z Eduardo Ortiz Frau (dźwięk) i Austin Wintory (muzyka). Jest to pierwsza gra tego developera i pomimo, że jeszcze oficjalnie nie wyszła (na razie jest dostępne tylko demo) to już zdobyła kilka nagród m.in :

  • W 2012 roku – Visual Design Award na festiwalu IndieCade2012 (Nagroda za szatę graficzną)
  • W 2013 roku – Good Game Club Judge’s Prize (Nagroda Jury)
  • W 2014 roku – Visual Art na festiwalu Independent Games (Nagroda za „sztuki wizualne” – oprawę graficzną na festiwalu gier niezależnych)
  • W 2014 roku – The best Art(Melhor Arte) na festiwalu Brasil’s Independent Games (Nagroda za najlepszą szatę graficzną na brazylijskim festiwalu gier niezależnych)

Opis ze strony głównej (moje tłumaczenie – trochę zmienione, aby było bardziej po polsku heh :D) :

Gorogoa jest piękną ręcznie ilustrowaną grą, której Świat składa się z unikalnych puzzli. Aby rozwiązać puzzle gracz musi przestawić kilka płytek na prostej siatce, układając kafelki obok siebie lub na innych fragmentach układanki. Lecz każda płytka jest także oknem na inną część Świata gry — lub prawdopodobnie kompletnie inny Świat — i każde okienko żyje tak jakby Swoją własną grą(żyje w Swoim własnym Świecie). Kluczem do przejścia dalej nie jest nigdy jedna kafelka, lecz ich umiejętne połączenie.

Gra ma się pojawić w tym roku (choć pierwotnie miała powstać pod koniec 2013 roku) na systemy operacyjne : Microsoft Windows i OS X, a w późniejszym terminie jest planowane także wydanie jej na platformy mobilne : iOS i Android.

Więcej informacji na forum w tym temacie – klik , które zamieścił Sherlock Holmes oraz M46. Obu autorom dziękujemy.

Poniżej oficjalny Trailer :

 

Zobacz inne wpisy z tej kategorii:


22 grudnia 2022

Projekt jest na tyle świeży, że nie ma go jeszcze na popularnych platformach (Steam, GOG, Humble Store). Gra nie jest jeszcze ukończona (jestem mniej więcej...

18 grudnia 2022

Kochani: zdrowych, pogodnych, wesołych świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Roku. Oby w Nowym Roku było nas troszkę więcej, aby Przygodomania nadal istniała.

18 grudnia 2022

Premiera ostatniej, trzeciej części 23 grudnia 2022 r. Poprzednie części to ciąg zagadek. Każdą z nich zaczynamy od dokładnego obejrzenia przedmiotu i ujawnienia podejrzanych miejsc. Klikając jakiś element,...

25 października 2022

Posiada ktoś płytę CD z CyberMychy 1/2006 i byłby w stanie udostępnić znajdującego się na niej patcha eliminującego błąd, który uniemożliwia przejście Dzieci Egiptu? Informację...