W polskim studio IMGN.PRO powstaje Kholat – gra zainspirowana zdarzeniami, które miały miejsce w 1959 roku na Uralu. Wówczas to grupa dziewięciu studentów pod wodzą doświadczonego przewodnika wyruszyła w góry, by zdobyć szczyt Otorten. Wkrótce potem kontakt z nimi się urwał. Ratownicy odnaleźli ich obozowisko w miejscu nazwanym później Przełęczą Diatłowa, a w pobliżu odkryli zamarznięte ciała członków wyprawy. Co skłoniło tych ludzi do panicznej ucieczki z namiotu? Nago przy dziewiętnastostopniowym mrozie? To odkryje bohater gry – rosyjski śledczy specjalnej agencji zajmującej się wyjaśnianiem takich zdarzeń.
Kholat będzie survival hororrem, ale jak zapewniają jego twórcy, nie będą nas straszyć potwory, a zbliżającej się premiery powinni oczekiwać raczej miłośnicy Dear Esther niż Amnesii. W grze zostanie wykorzystany Fear Manager – autorki program współpracującego z IMGN.PRO studia Woohoo. System ów będzie miał za zadanie obserwować poczynania gracza i w zależności od nich wybierać metody budowania napięcia.
Gra została 6 lutego br. wybrana do dystrybucji i wkrótce zadebiutuje na Steamie. Zostanie przygotowana na komputery PC oraz Mac w kilku wersjach językowych, także po polsku.
[youtube]RqsnYhxozNQ[/youtube]