Studio Atomhawk wystartowało właśnie z kickstarterową zbiórką w celu sfinansowania produkcji przygodówki pod tytułem Realm. Akcja trwać będzie do 22 maja, a jej celem jest zebranie 195 tysięcy funtów.
Realm będzie tradycyjną przygodówką point’n’click łączącą ręcznie rysowaną grafikę z modelami 3D. Akcja gry przeniesie nas do odległej przyszłości, w której czas nowoczesnych technologii dawno przeminął. Wielkie miasta, porzucone przez swoich mieszkańców, poddały się siłom natury. Mistycyzm i magia zajęły miejsce nauki i technologii. Ludzie, skupieni w niewielkich osadach, wiodą proste, wiejskie życie. Jedną z mieszkańców takiej wioski jest bohaterka gry, Sarina. Ta młoda osóbka wyrusza w głąb niezbadanego lasu w poszukiwaniu magicznego kwiatu, którego lecznicze właściwości mogłyby uratować życie jej matki. Już na początku swojej wędrówki Sarina spotyka Toru – potężnego, kamiennego golema. Toru, choć wielki i silny, jest bardzo łagodny i naiwny. Golem przez długi czas pozostawał w uśpieniu i nie pamięta nic ze swojej przeszłości. Oczywiście Sarina i Toru postanawiają razem kontynuować podróż do miasta, w którym rośnie legendarny kwiat.
Podczas gry sterować będziemy równocześnie golemem i dziewczynką. Sarina jest szybka i zwinna, ale niewielki wzrost często uniemożliwiał jej będzie wykonanie czynności niezbędnych do kontynuowania wędrówki. W takich sytuacjach z pomocą przyjdzie Toru, który jest od niej wyższy, a do tego odporny na wiele niebezpieczeństw – a tych, jak w każdej baśni – nie zabraknie. Obecność naszych bohaterów w mieście przebudzi od dawna uśpione siły kontrolujące Lampogłowy (Lampheads). Lampogłowy to tajemnicze istoty przypominające rośliny, które władają śmiercionośnym spojrzeniem.
Wczesne grafiki prezentowane na stronie zbiórki są zachwycające. Stworzyło je studio Atomhawk we współpracy ze studiem Lantern Interactive. Widoki w grze odzwierciedlać będą krajobraz i architekturę północnego wybrzeża Anglii. Muzykę do gry skomponuje Richard Jacques, którego utwory usłyszeć można w grach takich jak Mass Effect, James Bond 007: Bloodstone czy Little Big Planet 2.
Gra tworzona jest z myślą o wielu platformach. Twórcy planują przygotowanie wersji nie tylko na PC i Mac, ale również na dotykowe tablety. Interakcja z elementami lokacji odbywać się będzie za pomocą kontekstowego menu pojawiającego się po wskazaniu aktywnego obiektu.
Jeśli zbiórka na kickstarterze zakończy się sukcesem, twórcy obiecują zakończenie prac nad grą w ciągu ośmiu miesięcy. Niepowodzenie zbiórki nie będzie na szczęście oznaczało skasowania projektu – do tej pory włożono w niego wiele pracy i środków, więc nie zostanie porzucony bez walki. Jeśli chcecie wesprzeć finansowo tworzenie Realm, to już za 10 funtów otrzymacie elektroniczne wydanie gry na PC i Mac bez zabezpieczeń DRM.