Następną produkcją Croteam będzie prawdopodobnie The Talos Principle 2

24 września 2020 Przemo 36

Croteam to chorwackie studio developerskie, które szerszej rzeczy odbiorców znane jest przede wszystkim z serii Serious Sam. Dzisiaj ma miejsce premiera czwartej odsłony tej dynamicznej strzelaniny klimatem przypominającej cykl Duke Nukem. Chorwaci mają także w swoim portfolio The Talos Principle – wydaną w 2014 roku i dosyć nieźle przyjętą logiczną grę przygodową. Kilka lat po premierze podano informację o planach nad ewentualną kontynuacją tytułu… i to właściwie jedyna zmianka jaka pojawiła się w sieci. Po kilku latach można było przypuszczać, że projekt został zawieszony. Podczas ostatniej rozmowy z PCGamerem Jonas Kyratzes (współautor tytułu) zdradził, że kontynuacja jest nadal w planach, a prace zapewne nabiorą tempa po premierze gry Serious Sam 4.

[…] Talos 2 na pewno się dzieje, zdecydowanie mamy plan, mamy całkiem niezłą historię i na pewno jestem bardzo szczęśliwy z tego faktu. Bardzo trudno jest zrobić udaną kontynuację, zwłaszcza w przypadku kiedy fabuła pierwszej części została zakończona. Mamy nadzieję, że zrobimy to w satysfakcjonujący sposób dla większości graczy i nie będzie komentarzy typu: „Och, to się nie wydarzyło, musicie to zrobić ponownie”. Mamy  bardzo interesującą i ambitną historię, którą musimy po prostu zrealizować. […]

Stwierdził także, że w porównaniu z SS, stworzenie takiej gry jest zwyczajnie łatwiejsze.

[…] Ruchomych części jest mniej. Z innych względów stworzenie takiej gry jest bardzo trudne, ale z technicznego punktu widzenia – kiedy nie masz tysięcy przeciwników biegających przez cały czas,  nie musisz radzić sobie z bronią i Bóg wie co – wszystko wydaje się łatwiejsze. […]

Na koniec wypowiedział się także o procesie produkcyjnym.

[…] To wszystko zajmuje wiele czasu. Tworzenie gier jest bardzo powolne. Jeżeli ludzie zrozumieją ile pracy się w to wkłada, jakie to przerażająca i szalone. Nie mam nawet na myśli pisarzy – chociaż my także pracowaliśmy, ale programistów, artystów, wszystko inne. O Boże – cud, że to w ogóle się kończy. To na prawdę cud. […]

W ciągu ostatniego roku odbyło się kilka spotkań w sprawie omawianej produkcji. Do prac nad grą powróci także Tom Jubert. Na dany moment wszystko odbywa się na etapie planowania.

The Talos Principle gracz wciela się w postać androida. Wraz z bohaterem eksploruje opustoszały kompleks budynków, próbując dotrzeć do bliżej niesprecyzowanego celu. By przejść do następnej lokacji, najpierw kompletuje elementy układanki, a później ją rozwiązuje. Zadanie utrudniają między innymi drony i emitujące zabójcze sygnały wieżyczki obronne – bohater musi je zablokować i ominąć wszystkie pułapki przygotowane przez tajemniczego Elohima. Te elementy zręcznościowe są istotną częścią rozgrywki i powodują śmierć prowadzonej postaci (w praktyce to automatyczne cofnięcie się do wcześniejszego momentu). W lokacjach znajdujemy punkty, w których możemy skorzystać z terminala komputerowego i poznać historię tych, którzy przed nami badali Talos.

Zobacz inne wpisy z tej kategorii:


8 grudnia 2021

Dokładnie za 2 dni miała odbyć się premiera wyczekiwanej kontynuacji przygód Kate Walker w przygodówce Syberia: The World Before. Microids zdecydowało się jednak przełożyć publikację...

30 listopada 2021

Niemałe zdziwienie musiały przeżyć osoby, które wyczekiwały premiery niewielkiej, polskiej przygodówki Futurust. Ta ustalona została na dzień dzisiejszy i niemal wszystko się zgadza. Data opublikowania...

29 listopada 2021

Gry przygodowe to idealne medium do promocji sztuki, kultury czy historii. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat doczekaliśmy kilku tego typu projektów finansowanych z rządowych funduszy...

15 października 2021

Epizodyczna przygodówka z argentyńskiego studia 3f Interactive doczekała się recenzji, którą możesz przeczytać tutaj.